چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: روند افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ که از روزهای نخست سال جاری آغاز شده همچنان ادامه دارد.

با افزایش تقاضای گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شده و از سوی دیگر افزایش قیمت جهانی برخی نهاده‌های تولید موجب شده تا تلاش‌های وزارت بازرگانی در عرضه مستقیم این فرآورده‌ها، تاثیر چندانی در کاهش قیمت‌ها نداشته باشد.

با این روند تاکنون وعده معاون بازرگانی داخلی این وزارتخانه مبنی بر کاهش قیمت‌این فرآورده‌ها در نیمه دوم فروردین ماه هنوز محقق نشده است.

د ر تداوم این روند روز گذشته روابط عمومی‌وزارت بازرگانی اعلام کرد، در ادامه سیاست‌های تنظیم بازار داخلی، توزیع گوشت قرمز و مرغ در سطح استان تهران همچنان ادامه داشته و با هماهنگی سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران، گوشت قرمز و مرغ با قیمت مصوب از دو روز پیش در حال توزیع است.

این وزارتخانه با اشاره به تداوم روند توزیع مستقیم برخی اقلام مورد نیاز مردم تا اردیبهشت ماه، می‌افزاید: شهروندان گرامی‌می‌توانند اقلام گوشت و مرغ را پس از مراجعه به مراکز توزیع در مکان‌های بازار روز شهید کاظمی، امکان، بازرگانی، شمیرانات، بازرگانی کرج و دانشکده فرماندهی و ستاد تهیه نموده و هر گونه تخلف را از طریق تلفن 124 گزارش نمایند.

با این روند در شرایطی که قیمت مرغ گرم به حدود 2 هزار تومان افزایش یافته، تولید کنندگان خود را از این افزایش قیمت بی نصیب می‌دانند.

همچنین قیمت تخم مرغ و گوشت قرمز نیز با روند روبه رشدی مواجه است به نحوی که قیمت گوشت قرمز افزایش 150 تا 350 تومانی را شاهد بوده و قیمت تخم مرغ نیز به بیش از 1100 تومان در هر کیلو افزایش یافته است.

همچنین در حالی که پیش از این معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از عدم تمایل این وزارتخانه برای عرضه مستقیم کالاهای مورد نیاز مردم توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داده بود، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده،توزیع مرغ منجمد از سوی اداره پشتیبانی امور دام  کشور به دلیل حجم کم محموله‌های توزیعی و تخصیص نیافتن آن به واحدهای صنفی فروشنده مرغ و ماهی، تاثیری در تعامل بازار نداشته و قیمت مرغ همچنان سیر صعودی دارد.

عباس حجازی با اشاره به اختصاص نیافتن مرغ 1650 تومانی به واحدهای صنفی این اتحادیه می‌گوید: این مرغ‌ها اکثرا به تعاونی‌ها داده شده و با توجه به حجم اندک آن نمی‌توان انتظار تنظیم بازار داشت.تا زمانی که مشکلات تولید حل نشود در بخش توزیع همواره با افزایش قیمت مواجه هستیم.

قدردانی مجلس از تنظیم بازار شب عید

با این وجود روز گذشته 165 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری از زحمات وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار و کنترل قیمت میوه و مرکبات در ایام پایانی سال تشکر کردند.

کد خبر 19402

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز