همشهری آنلاین: وزارت بازرگانی و استانداری تهران افزایش قیمت نان در تهران را غیرقانونی خواندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون استانداری تهران اعلام کرد: افزایش قیمت نان بدون حضور نماینده استانداری صورت گرفته و من معتقدم این کار یک شیطنت سیاسی است.

اسماعیل مسعودی معاون برنامه‌ریزی و مالی اداری استانداری تهران امروز [شنبه 18 آذر 1385] در جمع خبرنگاران گفت: جلسه تعیین قیمت نان بدون حضور نماینده استانداری تهران تشکیل شده و ظاهراً افزایش قیمت نان در این جلسه به تصویب رسیده و از کانال وزارت بازرگانی به اتحادیه نانوایان ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: قبلاً زمزمه‌هایی در مورد افزایش قیمت نان در میان بود که استانداری در این مورد جلسه‌ای تشکیل داد و موضوع افزایش قیمت نان از سوی شرکت‌کنندگان در جلسه تکذیب شد.

وی ادامه داد: مجدداً در آذرماه زمزمه‌هایی در خصوص افزایش قیمت نان مطرح شد و از طریق مردم به ما اطلاع داده شد که قیمت نان در سطح تهران از 10 تا 25 درصد افزایش یافته است که استانداری تهران نیز مسئله را از اتحادیه نانوایان پیگیری کرد و اتحادیه در تاریخ 7 آذرماه اطلاع داد نرخ جدیدی توسط این اتحادیه ابلاغ نشده است.

اما به گفته وی ظاهراً نرخ جدید توسط معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی به اتحادیه نانوایان ابلاغ شده است و مقرر شده از چهارشنبه هفته گذشته [15 آذرماه] این نرخ عملی شود.

مسعودی تأکید کرد: از آنجا که افزایش قیمت نان بدون حضور نماینده استانداری تهران صورت گرفته است این اقدام غیرقانونی است.

او که ریاست هیأت بازرسی انتخابات استان تهران را نیز به عهده دارد افزود: معتقدم این کار یک شیطنت سیاسی بوده است.

مسعودی تأکید کرد: تصمیم گرفته‌ایم از حوزه حقوقی بر علیه مسئولین این موضوع اعلام جرم کنیم.

وی گفت: نانوایی‌ها موظف هستند نرخ قبلی را رعایت کنند و این امر را معاونت برنامه‌ریزی استانداری تهران به تعزیرات ابلاغ می‌کند.

مسعودی تأکید کرد: نرخ قدیم نان در سطح استان تهران باید مورد نظر باشد و هر کس خارج از این حوزه انجام وظیفه کند از نظر ما متخلف است.

به گفته مسعودی در مورد افزایش قیمت نان استعلام کتبی یا شفاهی از استانداری تهران نشده است.

وی افزود: وزیر بازرگانی نیز به رئیس سازمان بازرگانی استان تهران دستور داد تا جلسه‌ای ضرب‌الاجل تشکیل شود تا نظرات دولت را تأمین کند که این جلسه امروز تشکیل می شود.

موضع وزارت بازرگانی

در این حال وزارت بازرگانی نیز افزایش قیمت نان در استان تهران را فاقد منشاء قانونی دانسته و می‌گوید در این باره هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

روابط عمومی وزارت بازرگانی امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: تعزیرات آرد و نان استان تهران مکلف به اجرای این ابلاغیه است.

کد خبر 10542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز