همشهری آنلاین: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از تشکیل کمیته «جذب بودجه نیم درصدی قرآنی دستگاه‌های اجرایی کشور» و تشکیل نخستین جلسه آن در روز 20 تیر در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید محمدی» قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین دستور‌های سومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ــ که به صورت فوق‌العاده روز 12 تیرماه برگزار شد ــ این بود که برای کلیه موضوعات اساسی که مقدمات آن در جلسه‌ای 29 خردادماه برگزار شد و مورد ارزیابی قرار گرفت، تصمیم مناسبی اتخاذ شود و آئین‌نامه داخلی شورا به تصویب نهایی رسید.

وی ادامه داد: در خصوص جذب بودجه نیم درصدی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای انجام فعالیت‌های قرآنی، کارگروه‌ ویژه جذب بودجه قرآنی دستگاه‌های اجرایی در این شورا با عضویت مدیران برنامه‌ و بودجه و ذیحسابان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌آوری، سازمان‌ تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه دو کارشناس از دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شد.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور توضیح داد: بررسی دقیق و منظم کیفیت اجرایی شدن، جذب و امضای تفاهم‌نامه‌های مربوط به این بودجه و گزارش به شورا، از مهمترین وظایف کمیته «جذب بودجه قرآنی دستگاه‌های اجرایی» است.

حجت‌الاسلام حمید محمدی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیته «جذب بودجه قرآنی دستگاه‌های اجرایی»، یکشنبه، 20 تیرماه، در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه خواهند داد، همچنین چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در همین مکان، طی روز شنبه، 26 تیرماه، برگزار می‌شود. 

کد خبر 111227

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز