همشهری‌آنلاین: بزرگ‌ترین پارک باستان‌شناسی جهان در پرو ـ با ترکیب سه محوطه تاریخی ـ راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دولت پرو قصد دارد در قالب پروژه‌ای سه ساله و با توسعه محوطه تاریخی مشهور سوسکو این کشور و الحاق دو محوطه تاریخی دیگر به نام‌های پیساک و نیناماراکا، بزرگ‌ترین پارک باستان‌شناسی جهان را در پرو راه‌اندازی کند.

به گزارش آرکئولوژی نیوز، هر سه محوطه تاریخی آثاری از سه تمدن آزتک، مایا و اینکا را در خود جای داده و در این میان محوطه تاریخی سوسکو، شهرت جهانی دارد.

کمتر از یک ماه قبل نیز بقایای یک کانال بر جای مانده از تمدن اینکا که طول آن در حدود چهار کیلومتر تخمین زده شده، در نزدیکی پارک باستانشناسی سوسکو کشور پرو به‌طور تصادفی کشف شد.

این کانال در ارتفاع 2630 متر از سطح دریا قرار داشته و با استفاده از قطعات بزرگ سنگ توسط مردمان تمدن اینکا بر روی کوهی در نزدیکی پارک باستانشناسی سوسکو احداث شده است.

محققان تاریخ دقیق ساخت این اثر تاریخی را در حدود 550 سال قبل برآورد کرده و کاربری آنرا انتقال آب حاصل از آب‌شدن یخ‌های کوه‌های اطراف پارک باستانشناسی سوسکو به شهرهای منطقه، بویژه شهر تاریخی ماچو پیچو، اعلام کرده‌اند.

هم‌چنین در نزدیکی این کانال، چندین غار نیز کشف شده‌اند که در آنها دیوار‌نگاره‌های زیبا با تصاویری از ماه و خورشید، قرار دارند.

محققان براین باورند که این غارها نوعی عبادتگاه بوده‌اند. درحدود یکسال قبل نیز باستان ‌شناسان کشور پرو در جریان کشفی غیرعادی، موفق به پیدا کردن محلی شدند که حدود شش قرن پیش، از آن برای قربانی کردن هزاران نفر استفاده می‌شده است.

در این محوطه‌ تاریخی که در شمال کشور پرو در قاره‌ی آمریکایی جنوبی قرار دارد، بقایای ده‌ها اسکلت که آثاری از بریدگی روی گردن آن‌ها وجود دارد، کشف شده‌اند. وسعت محوطه‌ی تاریخی محل کشف این قربانگاه حدود 95 هکتار تخمین زده شده است و در نزدیکی مقبره‌ی مشهور سیپان قرار دارد.

شهر تاریخی سوسکو در سال 1985 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کد خبر 111137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز