چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقبره جهانگرد سلسله مینگ که در قرن‌ها قبل، سفرهایی به مناطق مختلف آسیا و آفریقا داشته، کشف شد.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ای تاریخی در منطقه‌ نانجینگ، موفق به کشف مقبره جهانگرد مشهور سلسله امپراطوری مینگ شدند.
به گزارش چاینا دیلی، این مقبره به ژنگ‌هو تعلق دارد که در صدها سال قبل، به مناطقی از آسیا و آفریقا سفر کرده است.

مقبره ژنگ‌هو، هشت‌ونیم متر طول و چهار متر عرض دارد و در ساخت آن از آجرهای آبی‌رنگ که ویژه‌ ساخت مقبره افراد مهم بوده، استفاده شده است.

ژنگ‌هو در فاصله سال‌های 1405 تا 1433 به عنوان فرمانده ناوگان دریایی امپراطوری مینگ، هفت سفر به مناطق مختلف قاره‌های آسیا و آفریقا داشته است.

کمتر از یک هفته قبل نیز باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ای تاریخی در منطقه نینگکسیا هوی در شمال غربی این کشور موفق به کشف هفت سکونت‌گاه از دوره ما قبل تاریخ شدند.

در حدود یک ماه قبل نیز باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در محوطه تاریخی مشهور ژانگدو استان هبی این کشور، موفق به کشف بقایای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مقبره‌های تاریخی شدند که تابه‌حال در این کشور کشف شده است.

این مجموعه شامل 93 مقبره با قدمتی بیش از دوهزارسال است که به دولتمردان سلسله هان تعلق دارند.

در ماه ژوئن نیز باستان‌شناسان چینی در محوطه‌ تاریخی در استان ژیانگکسی در شرق چین موفق به کشف بقایای معبدی اسرار آمیز با قدمتی 800 ساله اثر تائوئیست‌ها شدند که در ساخت آن از مصالح ویژه‌ای استفاده شده است.

این معبد بر روی قله یک کوه و در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا قرار داشته و باستان‌شناسان مساحت آن را حدود 5538 متر برآورد کرده‌اند.

در ماه آوریل هم بقایای جاده‌ای تاریخی معروف به "جاده چای و نمک" در استان هونان در جنوب چین کشف شد که قرن‌ها قبل با استفاده از نزدیک به 100 میلیون قطعه سنگ ساخته شده است.

هم‌چنین در ماه مارس با کشف دروازه جدید مقبره‌ اولین امپراطور چین که به مقبره‌ "ارتش سربازان خاموش" شهرت دارد، شمار دروازه‌های این اثر تاریخی شاخص جهان که یکی از محوطه‌های تاریخی ثبت‌ شده کشور چین در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است، به رقم چهار رسید.

در سپتامبر 2009 نیز تعدادی از باستان‌شناسان چینی از کشف بخش جدیدی از یکی از مشهورترین سازه‌های ساخته‌ دست بشر ، دیوار چین خبر دادند که بین 1800 تا 2200 سال پیش ساخته شده است.

کارشناسان طول این بخش جدید از دیوار چین را حدود 11 کیلومتر تخمین زده‌اند.
در ماه ژوئن هم باستان‌شناسان چینی پس از گذشت حدود یک‌ماه از آغاز کاوش در مقبره‌ نخستین امپراطور چین، موفق به پیدا کردن مجسمه‌های سفالی 100 سرباز دیگر از جمله یک ژنرال ارتش شدند که به‌دلیل قرار‌ گرفتن زیر یک ارابه از دیگر مجسمه‌های سفالی سالم‌تر مانده‌اند.

در ژانویه 2009 نیز باستان‌شناسان چینی اعلام کردند که موفق به کشف قدیمی‌ترین خانه‌های ساخته‌شده در غارها در جهان همراه صدها اثر تاریخی شده‌اند که کم‌ترین قدمت آن‌ها 6000 سال است و قدیمی‌ترین خانه‌های غاری جهان می‌توانند لقب گیرند.

این خانه‌های غاری پس از سال‌ها کاوش در منطقه‌ای کوهستانی در شمال غربی چین توسط باستان‌شناسان یکی از مؤسسه‌های باستان‌شناسی چین کشف شده و احتمالا بین سال‌های 3500 تا 3000 پیش از میلاد مسیح (ع) ساخته شده‌اند.

این خانه‌ها در اواخر دوره‌ نوسنگی توسط مردم تمدنی ناشناخته به نام یانگشائو ساخته شده‌اند که هزاران سال پیش در ساخت ظرف‌های سفالی، نقاشی روی آن‌ها و ساخت ابزار از سنگ و استخوان حیوانات استاد بوده‌اند.

در ژانویه 2008 نیز پس از دو سال کاوش در یکی از مشهورترین محوطه‌های تاریخی کشور چین، سنگواره‌ جمجمه‌ای یک‌صد هزار ساله همراه اشیایی تاریخی کشف شد.
این جمجمه‌ منحصربه‌فرد پس از دو سال کاوش در یکی از محوطه‌های تاریخی منطقه‌ هنان کشف شد. این محوطه حدود 260 متر مربع مساحت دارد.  سنگواره‌ یادشده شامل 16 تکه از جمجمه‌ای با ابروی بیرون‌زده و به سمت جلو است.

همچنین در دسامبر 2007 باستان‌شناسان چینی شمشیری برنزی را همراه اشیای دیگری از جمله ابزار سنگی، تبر، بیل، شیشه و همچنین نیزه‌ای منقوش در منطقه‌ چانگ کینگ در جنوب غربی این کشور کشف کردند.

در آگوست 2007 نیز باستان‌شناسان توانستند پس از 35 سال کاوش، به قصر مخفی نخستین امپراطور چین که در زیر معبدی باستانی قرار داشت، راه یابند.

کد خبر 110601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز