همشهری آنلاین: معاون میراث فرهنگی کشور از ایجاد نخستین آزمایشگاه تخصصی باستان شناسی مدرن در ایران با همکاری یک موسسه باستان شناسی آلمانی خبر داد.

Archaeology

مسعود علویان صدر به خبرنگار مهر گفت: در نشستی که چند روز گذشته با رئیس مرکز باستان شناسی آلمان داشتیم موضوعات مختلف باستان شناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از این مباحث این بود که علوم مرتبط با باستان شناسی در سطوح مختلف و در قالب همایش‌ها، دوره های تخصصی، آموزش‌های بلند‌مدت مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به تربیت نیروی باستان شناس اقدام شود.

وی افزود: در این نشست مقرر شد در زمینه انجام آزمایش‌هایی که بتواند در تحلیل موضوع‌های مختلف باستان‌شناسی به ما کمک کند با این موسسه همکاری کنیم.

معاون میراث فرهنگی با اعلام اینکه تغییر باستان شناسی توصیفی به باستان شناسی تحلیلی یکی از موارد مهم در حوزه میراث فرهنگی است گفت: با موسسه باستان شناسی آلمانی به توافق رسیدیم آزمایشگاه تخصصی باستان شناسی را که بتواند در سطح منطقه خاورمیانه فعالیت کند ایجاد کنیم.

علویان صدرگفت: زمان زیادی برای راه اندازی این آزمایشگاه نیاز است زیرا باید نیازها بررسی شده و تجهیزات و امکانات آن تامین شود.

 

کد خبر 186941
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز