جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

با آنکه هنوز زود است که در مورد تیم‌های حاضر در جام جهانی قضاوت کرد

اما باید از 2بازی‌ آرژانتین در جام این نتیجه را گرفت که این تیم با 2هدف وارد جام جهانی شده است؛ قهرمانی و ارائه بازی‌های زیبا و تماشاگرپسند

آرژانتین با مربی جنجالی خود، مارادونا در 2بازی اول فوتبالی تهاجمی ارائه داده است؛ آن هم در تورنمنتی که کمتر دیده شده تیم‌ها هجومی بازی کنند.

به طور حتم منتقدان آرژانتین با خواندن چند سطر بالا مدعی خواهند شد که این تیم دارای نقاط ضعف نگران کننده‌ای‌ است.

ما هم این نکته را کاملا قبول داریم. شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آرژانتین، خط دفاعی این تیم باشد که در بازی با کره‌جنوبی این ضعف بیش از پیش نمایان شد؛ زمانی که مارتین دمیکلیس با یک اشتباه بچگانه باعث حیرت میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شد و یک گل فراموش‌ نشدنی تقدیم کره‌ای‌ها کرد.

Argentina's soccer team coach Diego Maradona

البته ضعف دفاع میانی، تنها مشکل تیم آرژانتین نیست و کارشناسان به دفاع راست این تیم هم انتقاداتی دارند. شایعه شده زمانی که مارادونا ترکیب اصلی تیم ملی‌ آرژانتین را برای بازی مقابل نیجریه انتخاب کرده و  گوتی‌یرز را  در پست دفاع راست قرار داده، کریس هاتون مربی تیم نیوکاسل - همان تیمی که گوتی‌یرز فوتبال باشگاهی خود را در آن بازی می‌کند - اظهار شگفتی کرده است. البته گوتی‌یرز پنجشنبه نیز در ترکیب اصلی آرژانتین مقابل کره‌جنوبی بازی کرد.

Argentina's soccer team coach Diego Maradona

در درون دروازه این تیم هم سرجیو رومرو 22 ساله بازی می‌کند، آن هم تنها با 8 بازی ملی. با وجود همه این اشکالات، در جامی که تیم‌ها شیوه‌ای محتاطانه را در پیش گرفته‌اند جسارت مارادونا برای پذیرش ریسک و میدان دادن به بازیکنان کم‌تجربه قابل تحسین است.

Argentina's soccer team coach Diego Maradona

همانگونه که دونگا بازیکنان تیمش را بر پایه تاکتیک‌های تدافعی انتخاب کرده ‌ مارادونا نیز تنها با ذهنیت ارائه بازی تهاجمی، 23 بازیکن مورد نظرش را برگزیده است. مارادونا با گزینش 6 مهاجمی که در 12 ماه اخیر بیش از 170 گل در رقابت‌های باشگاهی به ثمر رسانده‌اند به تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی 2010 پیام داد که فقط به حمله فکر می‌کند.

Argentina's soccer team coach Diego Maradona

البته مارادونا مربی بسیار خوش‌شانسی است که تا این حد مهاجم با کلاس در تیم خود دارد که سرآمد آنها لیونل مسی است. با آنکه عملکرد مسی همواره در تیم ملی آرژانتین مورد انتقاد کارشناسان بوده است اما وی در 2بازی اول نشان داده که می‌خواهد خلاف نظر منتقدان را ثابت کند.

مارادونا در آفریقای جنوبی، مسی را به عنوان بازیکن آزاد به میدان فرستاده تا آزادی عمل بیشتری داشته باشد. قبل از جام پیش‌بینی می‌شد که مارادونا و مسی خارج از زمین با یکدیگر به مشکل برسند اما تا اینجای کار هوشمندی مارادونا باعث شده تا این دو با نهایت تفاهم در کنار هم کار کنند.

شاید به همین دلیل بود که مارادونا پس از بازی کره‌جنوبی، مسی را در آغوش گرفت.شاید باور این موضوع دشوار باشد اما حتی خبرنگاران کره‌ای در کنار 82174 تماشاگر حاضر در ورزشگاه ساکرسیتی آرزو داشتند که پای مسی نیز به گل باز شود.

به هر حال با وجود بازیکنانی چون مسی، توز، هیگواین و دی ماریا، خط حمله تیم ملی آرژانتین بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. با این حال خط حمله آرژانتین بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم نیست؛ کافی است 2بازی قبلی این تیم در جام جهانی را یک‌بار دیگر به دقت بررسی کنید، آن‌وقت متوجه خواهید شد که این تیم هنگامی که مالکیت توپ را از دست می‌دهد چه تلاش زیادی برای به‌دست‌آوردن آن انجام می‌دهد. 

باور کنید تیمی که بازیکنانش به مربی خود اعتقاد نداشته باشند نمی‌توانند اینگونه بازی کنند. بازیکنان آرژانتین نه تنها به مربی خود اعتقاد دارند بلکه به تمام تصمیماتش – هر چند که به ضرر آنها باشد- اعتماد کامل دارند.

کد خبر 109925

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز