سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت آدیداس که با طراحی توپ‌های جابولانی جنجال فراوانی در طول برگزاری جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ایجاد کرده است، همچنان بر کیفیت مناسب این توپ‌ها اصرار می‌کند

به گزارش ایسنا، سخنگوی این شرکت کیفیت توپ‌های تولیدی را در سطح مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ‌این توپ‌ها با آخرین تکنولوژی ساخته شده‌اند و تنها مشکل این است که بیشتر بازیکنان هنوز به آن عادت نکرده‌اند.

او در ادامه گفت: این توپ در دانشگاه لوف بروف انگلیس و توسط دکتر اندی هارلند و تیم تحت نظارت او ساخته شده است، اما با توجه به این که هنوز استفاده از این توپ در بین بازیکنان رواج نیافته است کسی به آن عادت ندارد، اما من مطمئنم در آینده از این توپ به شدت استقبال خواهد شد.

جیام پائولو پاتزینی ایتالیایی توپ جدید را فاجعه خواند. ژولیو سزار، دروازه‌بان تیم ملی برزیل هم در اظهارنظری جالب گفت: به نظر می‌رسد از آن توپ‌های ارزان نیست که می‌توان از مغازه سرکوچه خرید.

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا هم این توپ‌ها را غیرقابل کنترل دانسته بود.
مارکوس هالمن، بازیکن آلمانی هم این توپ را یکی از بدترین توپ‌هایی توصیف کرد که تاکنون با آن بازی کرده است.

"تیم هاوارد"، دروازه‌بان تیم ملی آمریکا پیش از آغاز جام جهانی درباره این توپ‌ها گفته بود: شما اکنون فقط درباره این توپ‌ها از بازیکنان می‌شنوید اما به زودی جام جهانی آغاز خواهد شد و همگان خواهند دید که انتقادها بی‌مورد نیست.

استیون جرارد، کاپیتان تیم ملی انگلیس هم بعد از تساوی یک بر یک مقابل تیم ملی آمریکا گفت: نمی‌توان گرین را مقصر دانست، این توپ می‌تواند هر دروازه‌بانی را فریب دهد.

لیونل مسی هم گفت: این توپ برای تمام بازیکنان مخصوصا دروازه‌بان‌ها بسیار ناشناخته و رام نشدنی است. امیدوارم در ادامه بازی‌ها به آن عادت کنیم، زیرا چاره‌ای جز این نداریم.

اما با این وجود هارلند در گفت‌وگو با میرر عنوان کرد: ما سال‌ها پژوهش کردیم تا بهترین توپ ممکن را تولید کنیم. من نمی‌دانم چه اصراری است که همه از این توپ‌ها انتقاد کنند. من فکر می‌کنم این مسئله به شرکت آدیداس ارتباطی ندارد. هر توپ دیگری هم که برای اولین بار مورد استفاده قرار بگیرد مطمئنا با واکنش منفی بازیکنان روبرو خواهد شد.

کد خبر 109682

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز