سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

انگلیس که به‌عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی قدم به آفریقای جنوبی گذاشت

حالا حتی ازصعود به مرحله دوم هم مطمئن نیست.

پس از 2 تساوی ناامیدکننده مقابل آمریکا و الجزایر، انگلیس 2 تیر برای صعود چاره‌ای جز شکست اسلوونی ندارد؛ تیمی که تصور می‌شد ضعیف‌ترین تیم گروه C است ولی با 4امتیاز از 2بازی در صدر ایستاده و حتی درصورت شکست هم ممکن است صعود کند.

قبل از شروع جام تصور می‌شد مشکل انگلیس تنها درون دروازه است ولی 2بازی اول نشان داد که در سایر نقاط زمین هم مشکلات نگران‌کننده‌ای وجود دارد که مهم‌ترین آنها در آستانه بازی سرنوشت‌ساز2 تیر، ضعف گلزنی تیم است. رونی در این جام تنها سایه‌ای از مهاجم ترسناک لیگ برتر بوده و تلاش کاپلو برای پیدا کردن زوج مناسب برای گلزن یونایتد بی‌نتیجه بوده است.

اگر تساوی مقابل آمریکا به حساب اشتباه بزرگ رابرت گرین نوشته شد، در پایان بازی با الجزایر هیچ بهانه‌ای برای توجیه تساوی وجود نداشت و هواداران خشمگین انگلیسی ناراحتی شان را با فریادهای اعتراض‌آمیز نشان دادند. این موج منفی خیلی زود به مطبوعات جزیره و اردوی تیم ملی انگلیس هم سرایت کرد که در روزهای گذشته منجر به جنجال بزرگی شد.

انتقاد کاپلو از تری

مصاحبه جان تری که گفته بود می‌خواهد به همراه چند بازیکن باتجربه تیم نزد کاپلو برود و درباره مشکلات تیم، از جمله ضعف گلزنی و بازی نکردن جو‌کول صحبت کند، با واکنش شدید مربی ایتالیایی روبه‌رو شد.

وقتی یکی از خبرنگاران این حرکت تری را با شورش بازیکنان فرانسه مقایسه کرد، کاپلو پاسخ داد:« این یک انقلاب نیست. این فقط یک اشتباه از طرف یک بازیکن بوده. نمی‌فهمم چرا او این حرف‌ها را با خودم در میان نگذاشته. وقتی می‌خواهید صحبت کنید، باید به‌طور خصوصی باشد نه با رسانه‌ها.»

واکنش کاپلو، تری را مجبور به عذرخواهی کرد. او گفت که هدفش تنها شفافیت بوده است:« سؤالی درباره جو کول پرسیده شد و شاید من زیاده‌روی کردم  ولی هرگز نمی‌خواستم مربی و سایر بازیکنان را ناراحت کنم.»

تری گفته بود که تنها رونی و جو‌کول توان بازکردن دفاع حریفان را دارند و کاپلو بهتر است برای بازی مقابل اسلوونی هافبک چلسی را که در 2بازی قبلی بازی نکرده، در ترکیب قرار دهد.

کاپلو اما در جواب گفت:« این هم یک اشتباه دیگر است که شما از یک بازیکن صحبت می‌کنید چون بی‌احترامی به سایر بازیکنان است. بازیکنان همیشه به‌خودشان فکر می‌کنند ولی من باید درباره همه بازیکنان فکر کنم.»

لمپارد هم در مصاحبه‌اش نشان داد که در این ماجرا حامی کاپلوست و موافق تری، هم‌باشگاهی‌اش نیست: «فابیو مربی بزرگی است که خیلی به او احترام می‌گذارم. من این شانس را داشته‌ام که با مربیان بزرگی کار کنم و کاپلو هم در این رده قرار می‌گیرد. او از لحظه ورود به تیم اقتدار داشت و هنوز هم آن را حفظ کرده. ما کاملا از او حمایت می‌کنیم و او هم همین طور.»

اما شاید مصاحبه‌تری و جنجالی که پیامد آن بود بی‌نتیجه باشد؛ چرا که به‌نظر می‌رسد کاپلو همچنان به استفاده از سیستم 2-4-4 اصرار دارد. در این شرایط جو کول شانس کمی برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد؛ مگر اینکه کاپلو برای پست هافبک راست او را به آرون لنون و شان رایت فیلیپس ترجیح بدهد.

در عوض گمانه زنی‌های مطبوعات نشان می‌دهد که جرمن دفو شانس زیادی دارد که در خط حمله جانشین امیل هسکی شود. کاپلو یک تغییر اجباری هم دارد و گفته که متیو آپسون را به جای کاراگر محروم در قلب دفاع در کنار تری قرار می‌دهد.

کاپلو که پس از تساوی مقابل الجزایر گفته بود تیمش تنها مشکل روحی دارد، در آستانه این بازی هم تاکید می‌کند که هیچ نگرانی وجود ندارد:« روحیه اردو بسیار بالاست. همه بازیکنان می‌خندند و به‌نظر می‌رسد که بهترین لحظات زندگی شان را سپری می‌کنند. حالا می‌خواهم که این وضعیت در زمان بازی هم باشد نه فقط در تمرین.»

لمپارد هم مانند کاپلو بر این باور است که بازیکنان در 2بازی قبلی در اندازه خودشان بازی نکردند: «ما هم می‌دانیم که مقابل الجزایر خوب بازی نکردیم ولی کاپلو اعتمادمان را به ما برگردانده است. باید بتوانیم با همان شور و سرعتی که در لیگ برتر به میدان می‌رویم، بازی کنیم.»

اما اسلوونی هم که در 2بازی قبلی نتایج خوبی گرفته، مصمم است با گرفتن امتیاز از انگلیس برای نخستین بار به مرحله حذفی جام جهانی برسد.

کورن، کاپیتان تیم می‌گوید:« صعود به جام جهانی برای کشورمان دستاورد بزرگی بود ولی حالا همه دوست دارند که از این مرحله هم صعود کنیم. می‌دانیم که انگلیس تیمی بسیار خوب با بازیکنان بزرگ است ولی ما خیلی به این تیم فکر نمی‌کنیم و روی بازی خودمان تمرکز کرده‌ایم.» غایب اصلی این تیم پچنیک است که مچ پایش در تساوی 2‌بر2مقابل آمریکا شکست.

کد خبر 110252

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز