همشهری آنلاین: استادیوم رویال بافوکنگ در شهر روستنبورگ آفریقای جنوبی قرار دارد

این استادیوم 42 هزار نفر ظرفیت دارد و برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ مدرنیزه شده است.

استادیوم رویال بافوکنگ مجموعه ورزشی‌ای برای راگبی، فوتبال و دو و میدانی است که در فوکنگ نزدیک روستنبورگ بنا شده است.

این ورزشگاه در سال 1995 و برای جام جهانی راگبی ساخته شد و پس از آن بود که رویال بافوکنگ نیشن نامیده شد. نام قوم و قبیله‌ای که سالها پیش در این منطقه سکونت داشته‌اند.

گنجایش این ورزشگاه در زمان آماده سازی آن برای رقابتهای جام کنفدراسیونها و جام جهانی از 38 هزار نفر به 42 هزار نفر افزایش یافت.

جایگاه‌های قسمت غربی ورزشگاه بازسازی و گسترش داده و سقفی جانبی برای آن در نظر گرفته شده است.

تجهیزات جدیدی که به این ورزشگاه اضافه شده، شامل اسکوربورد الکترونیکی، صندلی‌های جدید و پروژکتورهای جدید است و بدین ترتیب این ورزشگاه آماده میزبانی از رقابتهای جام جهانی 2010 شد.

مراحل بازسازی این ورزشگاه در ماه مارس 2009 تکمیل شد و پس از آن و در جریان رقابت‌های جام کنفدراسیونها در سال 2009 میزبان 4 دیدار بود.

در استادیوم رویال بافوکنگ، تیم ملی آفریقای جنوبی اولین پیروزی‌اش در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌های سال 2009 در مقابل نیوزیلند تجربه کرد.

از این ورزشگاه به بهترین نحو ممکن مراقبت و نگهداری شده و گاهی وقتها به عنوان نمونه و الگویی از نظر مدیریت نگهداری از تجهیزات از این ورزشگاه نام برده می‌شود.

استادیوم رویال بافوکنگ، تنها ورزشگاه میزبان رقابت‌های جام جهانی 2010 بود که پیست دو و میدانی‌ای در کنار زمین چمن آن دیده می‌شود.

مسابقات در نظر گرفته شده برای این ورزشگاه:

کد خبر 109387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز