همشهری آنلاین: دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه درگفتگوی تلفنی با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی بر اراده مسکو برای توسعه همکاری با ایران تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،نیکلای پاتروشف در این گفتگو که عصر پنج شنبه صورت گرفت با تاکید بر اینکه خط مشی سیاسی رهبران روسیه همیشه معطوف به بسترسازی برای تداوم مناسبات حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، تصریح کرد: فدراسیون روسیه چشم انداز همکاری با جمهوری اسلامی ایران و حرکت در مسیر رو به جلو را بسیار مثبت و ایجابی ارزیابی می کند.

وی با استقبال از بیانیه تهران ابراز امیدواری کرد، موفقیت هایی که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری ترکیه و برزیل در دوره اخیر حاصل شده است، بسط و توسعه یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به زمینه های موجود برای همکاری های ایران و روسیه تاکید کرد: منافع و تهدیدهای مشترک اقتضا می کند روابط دوستانه دو کشور در زمینه های مختلف ظهور داشته باشد.

سعید جلیلی با اشاره به بیانیه مشترک ایران، ترکیه و برزیل تاکید کرد: بیانیه تهران بستر مناسبی برای نقش آفرینی کشورهای دوست در جهت مقابله با زیاده خواهی ها و رفتارهای غیرمنطقی فراهم آورده است.

نماینده مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تبادل سوخت موضوعی برای همکاری است، تصریح کرد: بیانیه تهران گامی مثبت برای تعامل بود که باید با گام های مثبت طرف مقابل تکمیل شود.

کد خبر 108396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز