همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ فرانسه گفت که پاریس انتظار دارد اکثریت اعضای شورای امنیت سازمان ملل به استثنای سه عضو از 15 عضو به قطعنامه جدید تحریم‌ها علیه ایران رای مثبت دهند، اما در این باره مطمئن نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنارد کوشنه، وزیر امور خارجه‌ فرانسه پس از دیدار با لنه اسپرسنف، همتای دانمارکی‌اش افزود: سه کشور شک و تردیدهایی خواهند داشت، اما باید بینیم.

وی افزود: متن هنوز نهایی نشده است و اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ آن صحبت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوشنه با بیان این که فکر می‌کند متن قطعنامه‌ مورد تایید قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اما نمی‌توانم مطمئن باشم؛ هیچ کس نمی‌تواند مطمئن باشد.

بر اساس این گزارش برزیل، ترکیه و لبنان از جمله کشورهایی هستند که با اقدام برای صدور این قطعنامه همراهی نخواهند کرد.

 با وجود صدور بیانیه‌ی تهران که به امضای ایران ، برزیل و ترکیه رسیده و آمادگی اولیه ایران را برای مبادله سوخت هسته‌ای اعلام می‌کند، آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در سازمان ملل به گردش درآورد که حاوی تحریم‌های جدید علیه ایران است.

به گفته یک مقام آمریکایی، پیش‌نویس قطعنامه، تحریم تسلیحاتی و هم‌چنین تدابیری علیه بخش بانکی ایران را گسترش خواهد داد و ایران را از فعالیت‌های حساس در خارج از کشور خود نظیر حفاری معادن اورانیوم و توسعه‌ موشک‌های بالستیک منع خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که به شرط فاش‌نشدن نامش با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد مدعی شد که پیش‌نویس این قطعنامه روز سه‌شنبه مورد بررسی 10 عضو غیردائم شورای امنیت قرار گرفته و از حمایت تمامی اعضای دائم و دارای حق وتو در شورای امنیت از جمله چین و روسیه برخوردار است.

کد خبر 107837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز