سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمتر از چهارهفته به جام جهانی فوتبال مانده، مصدومیت میشائیل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، یارانش و طرفداران این ورزش در آلمان را شوکه کرد. ملی‌پوشان آلمان حال باید با کاپیتانی تازه قدم به میدان مسابقات بگذارند.

  مصدومیت میشائیل بالاک، کارگردان و کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان که شنبه‌ گذشته (25 اردیبهشت) در فینال جام حذفی انگلیس در پی خطای سنگین یکی از بازیکنان حریف، در همان نیمه‌ نخست ناگزیر به ترک میدان شد، شدیدتر از آن است که گمان می‌رفت.

بالاک که نخست به حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی امیدوار بود، حال با این واقعیت تلخ روبرو شده که دست کم به هشت هفته درمان و استراحت نیاز دارد تا دوباره بتواند تمرینات خود را آغاز کند. این درحالی‌ است که پیکارهای جام جهانی در روز ۱۱ ژوئن (21 خرداد)، یعنی کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

بالاک ۳۳ ساله که تاکنون ۹۸ بار لباس تیم ملی فوتبال آلمان را بر تن کرده و در سال‌های اخیر بازوبند کاپیتانی این تیم را در دست داشته، پس از مشخص شدن شدت آسیب‌دیدگی‌اش در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «طبیعی است که من عصبانی و ناراحت هستم و احساس سرخوردگی می‌کنم. اما نمی‌خواهم این موضوع را ارزش‌گذاری کنم. فوتبال همین است و چنین اتفاقاتی می‌افتد و باید به کار خود ادامه داد.»

یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در نخستین واکنش به این رویداد تلخ اظهار داشت: «مسلم است که من شوکه شده‌ام. اصلا جای پرسش نیست. همه ما از این قضیه بسیار بسیار ناراحتیم. میشائیل بالاک بازیکن بسیار بسیار مهمی برای ما بوده، کاپیتان و طبیعتا چهره‌ای که در صف بهترین فوتبالیست‌های جهان قرار دارد.»

به گزارش دویچه‌وله،‌تئو سوانتسیگر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان نیز ضمن ابراز ناراحتی از این رویداد تصریح کرد که ملی‌پوشان این کشور باید چهره‌ خوبی از خود در جام جهانی به نمایش بگذارند و این دینی است که باید به کاپیتانشان ادا کنند. وی افزود: «این واقعا دشوار است که بازیکنی در آستانه‌ انجام یکصدمین بازی ملی خود، چنین خبری را بشنود و آن را بپذیرد.»

میشائیل بالاک اگر چه در صف چهره‌های برجسته‌ فوتبال جهان قرار دارد و در تیم‌های صاحب‌نامی چون بایرن مونیخ و چلسی لندن توپ زده، تا کنون هیچ عنوان بین‌المللی کسب نکرده و تمامی عناوینی که با باشگاه‌های خود به دست آورده در سطح ملی بوده است.
بالاک در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن به علت دریافت کارت زرد در مرحله‌ نیمه‌نهایی از حضور در بازی فینال محروم ماند و در جام جهانی ۲۰۰۶ در وطنش نیز در مرحله‌ نیمه نهایی از ایتالیا شکست خورد. از آنجایی که بالاک ۳۳ سال دارد، جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی، آخرین فرصت او برای کسب عنوانی بین‌المللی با تیم ملی آلمان بوده است.

کد خبر 107605

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز