یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

هلند مدعی 24 خرداد نخستین بازی‌اش در جام جهانی را باید بدون روبن برگزار کند

هافبک بایرن در آخرین بازی تدارکاتی تیمش مقابل مجارستان مصدوم شد و هر چند آماده بازی شده ولی فان مارویک که ستارگان زیادی در بخش تهاجمی تیمش در اختیار دارد حاضر نیست ریسک کند.

اما غیبت روبن هم نمی‌تواند کار دانمارک را آسان کند. دنیس رومدال، هافبک دانمارک می‌گوید: «آنها یکی از بهترین تیم‌های فعلی اروپا هستند. باید مراقب مهره‌های تهاجمی این تیم باشیم و برنامه‌ای برای مهار آنها داشته باشیم.»

هلند صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشت ولی دانمارک هم از این نظر دست کمی ندارد. هر دو تیم در 18 بازی قبلی شان تنها یک شکست داشته‌اند و این دلیلی است تا تماشاگران منتظر بازی نزدیکی بین 2 تیم شمال اروپا باشند. این پنجمین رویارویی 2 تیم است و آخرین بازی 2 تیم در یورو 2000 با پیروزی 3 بر صفر هلند به پایان رسید.

دانمارک هم بهترین گلزنش را در اختیار ندارد تا شرایط 2 تیم تقریبا یکسان باشد. نیکلاس بنتنر، مهاجم آرسنال که در مرحله مقدماتی بهترین گلزن تیمش بود به‌دلیل مصدومیت کشاله ران به احتمال زیاد این بازی را از دست می‌دهد.

دانمارک به جز بنتنر نگران وضعیت سیمون کیائر هم هست. مدافع 23 ساله این تیم به‌دلیل مصدومیت زانو ممکن است به این بازی نرسد. اما رابین فان پرسی،  هم باشگاهی بنتنر آماده بازی است و امروز مهاجم نوک حمله هلند خواهد بود. او درباره اهداف هلند در این جام می‌گوید: «باید حداقل به نیمه‌نهایی برسیم.

این برای ما الزامی است، به‌ویژه وقتی فهرست 23 نفره مان و باشگاه‌های بازیکنان را در نظر می‌گیرید.» هلند که در خط میانی و حمله‌اش ستارگانی مثل اسنایدر، کویت، فان در فارت و بابل را هم دارد در بازی‌های تدارکاتی‌اش توانست غنا را با نتیجه 4 بر صفر و مجارستان را با نتیجه 6 بر یک شکست دهد.

با وجود این هواداران هلند درباره موفقیت این تیم تردید دارند. دلیل آن هم ناکامی‌های زیادی است که همیشه هلند در راه قهرمانی به آن گرفتار شده است. هلند 4 سال قبل هم شروع خوبی داشت ولی در یک هشتم نهایی مغلوب پرتغال شد. در یورو 2008 هم هلند
 2 فینالیست جام جهانی را با شکست‌های تحقیر آمیزی بدرقه کرد ولی با شکست غیرمنتظره مقابل روسیه در نیمه نهایی حذف شد.

مورتن اولسن، مربی دانمارک به‌دلیل بیماری ویروسی در روزهای گذشته نتوانسته در تمرینات تیم باشد و پیتر بونده وظیفه او را بر عهده گرفته ولی او احتمالا امشب روی نیمکت دانمارک می‌نشیند.

اولسن برای پر کردن جای خالی بنتنر از یان دال توماسون باتجربه استفاده می‌کند. دنیس رومدال، کریستیان پولسن و گرونکیائر هم از او حمایت می‌کنند. این آخری درباره قدرت حریف می‌گوید:« آنها تیم بسیار خوبی هستند، با بازیکنان جوانی که در بهترین تیم‌های اروپا بازی می‌کنند. آنها بی‌تردید یکی از مدعیان هستند.»

مدافع جابولانی

فان مارویک، سرمربی هلند یکی از طرفداران انگشت‌شمار جابولانی، توپ ویژه جام جهانی است. او معتقد است که حرکت عجیب توپ نمی‌تواند دردسری برای تیمش ایجاد کند: «مسیر توپ در هوا واقعا غیرقابل پیش‌بینی است ولی سبک بازی ما روی زمین است و می‌توانید به‌راحتی آن را روی زمین به حرکت در آورید.»

کد خبر 109627

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز