شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همچنانکه پیش‌بینی می‌شد، روز جمعه هم شلوغ‌ترین روز نمایشگاه بود، ‌اگرچه برخی از ناشران در گفت وگویی با همشهری آنلاین از افت فروش خود در مقایسه با سال قبل سخن گفتند

به گزارش همشهری آنلاین ازدحام در برخی نقاط به اندازه‌ای است که عملا خرید و فروش کتاب را هم غیر ممکن می‌کند. بر عکس ازدحام در غرفه‌های ابتدایی ، غرفه‌های انتهایی نسبتا خلوت تر است. از قرار خستگی و شلوغی جمعیت سبب می‌شود تا برخی از بازدید‌کنندگان تنها تا میانه‌های شبستان بروند و  و عطای دیدار از بقیه نمایشگاه را به لقای آن ببخشند.

کتاب‌های تازه

انتشارات هرمس در مجموعه کتاب‌های تاریخ خود که به نوعی بازچاپ کتاب‌‌های گذشتگان است، دو کتاب معروف احمد کسروی، تاریخ مشروطه ایران و تاریخ هجده‌ساله آذربایجان را به نمایشگاه رسانده است.[نشر هرمس و انتشار چاپ ویژه‌ای از تاریخ بلعمی و جهانگشا]

 این ناشر در مجموعه ادبیات کهن هم کتاب تذکره‌الاولیای شیخ عطار با تصحیح نیکلسون و مقدمه‌ای از دکتر بدیع‌الزمان فروزانفر را به نمایشگاه رسانده است.[]

در کنار آن کتابی از مجموعه مقالات دکتر ضیاء‌موحد هم از سوی همین انتشاراتی به نمایشگاه رسیده است.

انتشارات اساطیر که بازچاپ برخی از کتاب‌های نایاب فرهنگ کهن ایران  و اسلام را در دستور کار خود قرار داده است از مجموعه ناسخ التواریخ، کتاب‌های مربوط به حضرت علی(ع)،پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه را به نمایشگاه آورده است.

این ناشر کتاب اعلام‌آلوری که زندگی پیامبراکرم(ص) است و باتصحیح دکتر محمد حسین ساکت راهم در نمایشگاه عرضه می‌کند.

انتشارات رسا که ناشر تخصصی آثار حوزه مدیریت و روانشناسی است،‌کتاب‌های «چگونه شادی‌آفرین زندگی  خود باشیم و در برابر ناملایمات مقاوم‌تر» را با ترجمه عاطفه هوشان ،«راهنمای ازدواج موفق» ترجمه الهام شفیعی، و «زندگی را آسان بگیرید»با ترجمه مردانی راد را در  غرقه خود عرضه می‌کند.

انتشارات مازیار که ناشر کتاب کوچه احمد شاملو است، ضمن عرضه کتاب شاملو شناسی  سه کتاب«قصه‌های کنتربری»نوشته جفری چاسر(ترجمه محمد اسماعیل فلزی)،در جست و جوی گنج از مجموعه قصه‌های شمس و برلب دریای وجود از مجموعه قصه‌های مولوی را به کوشش شهاب الدین عباسی و در نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

انتشارات زوار که از جمله ناشران شناخته شده در حوزه متون کهن و تفسیر این متون به شمار می‌رود، جلد چهارم تفسیر مثنوی دکتر علی‌اصغر حلبی را به نمایشگاه رسانده است. به گفته ناشر جلد پنجم این کتاب هم مراحل پایانی چاپ رامی‌گذراند. این انتشاراتی کتاب تفسیر قصاید خاقانی را به همت دکتر محمد استعلامی درنمایشگاه عرضه خوادهد کرد.

کتاب فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر با ترجمه  عادل فردوسی‌پور امسال از سوی نشر چشمه در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

دانشنامه دانش‌گستر که از آن به عنوان مفصل‌ترین دانشنامه خاورمیانه یاد شده است، در 18 جلد تدوین شده و پنج مجلد آن چاپ و هم اکنون در غرفه انتشارات فرهنگ معاصر  به نمایش گذاشته شده است. سرویراستار این دانشنامه کامران فانی است و قرار است بعد از انتشار تمامی مجلدات آن به یکباره عرضه عمومی شود.

کد خبر 106910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز