دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام اینکه مسئولان نمایشگاه کتاب صلاحیت اظهارنظر کارشناسی در زمینه ترافیک را ندارند، گفت:

 شهر تهران با برپایی نمایشگاه کتاب، قفل می‌شود.

سرهنگ سیدهادی هاشمی در گفت‌وگو با مهر افزود: ادعای این مسئولان در جای دادن 3 هزار خودرو در پارکینگ‌های نمایشگاه مبنای کارشناسی ندارد چراکه در پارکینگ‌های مصلا حتی برای یک خودرو نیز جای پارک نیست و تنها برای خودروهای مسئولان و غرفه‌داران پارکینگ کوچکی اختصاص یافته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: مکانی روی تپه مصلا به اتوبوس‌ها اختصاص یافته که این مکان نیز به‌علت خاکی بودن زمین آن درصورت بارش باران مسدود می‌شود و امکان هیچگونه دسترسی ندارد. وی تصریح کرد: تهران، امسال با برپایی نمایشگاه کتاب صددرصد به مشکل برمی‌خورد و تردد در آن به‌صورت کامل قفل می‌شود.

ترافیک اطراف نمایشگاه کتاب قابل پیش‌بینی است

از سوی دیگر، معاون ترافیک شهرداری تهران نیز  با اشاره به اینکه با برگزاری نمایشگاه کتاب پیش‌بینی می‌شود در برخی محورها مانند بزرگراه مدرس، رسالت، حکیم و همت با افزایش ترافیک مواجه شویم از شهروندان خواست برای بازدید از نمایشگاه کتاب از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران خدمات‌رسانی ویژه‌ای را به بازدید‌کنندگان نمایشگاه کتاب ارائه خواهند کرد و برای خدمات رسانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پیش‌بینی می‌شود ترافیک در برخی محورها مانند بزرگراه مدرس، رسالت، حکیم، همت و خیابان‌های قنبرزاده و بهشتی افزایش یابد که امیدوارم شهروندان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به تسهیل ترافیک و ترددهای راحت‌تر در این مسیرها کمک کنند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: متروی تهران در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار خدمت‌رسانی عادی خود در ساعت‌های برپایی نمایشگاه در خط یک هر 5 دقیقه یک قطار از ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلا  به سمت شمال و جنوب اعزام خواهد کرد و پیش‌بینی اعزام قطارهای فوق‌العاده نیز در موارد بسیار شلوغ،  شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی نیز در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب خدمات ویژه‌ای از ساعت 9 تا 21 ارائه خواهد داد و از سوی دیگر تعدادی خودروی ون نیز کار جابه‌جایی بازدید‌کنندگان را در داخل محوطه نمایشگاه کتاب به‌عهده خواهند داشت.

تشکری هاشمی تصریح کرد: از 15 تا 25 اردیبهشت اتوبوسرانی شهر تهران نیز از ساعت 9 تا 21 از میادین و پایانه‌های انقلاب اسلامی، هفتم تیر، تجریش، راه‌آهن، آزادی، جمهوری، ونک، صادقیه، رسالت، میدان امام حسین‌، خراسان، صنعت و بالعکس در مسیر مصلا  به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد.

کد خبر 106582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز