جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین پنجشنبه نمایشگاه با ازدحام فراوان جمعیت روبرو بود، به نحوی که در مقاطعی از ساعات نمایشگاه تردد در فضای شبستان بسیار سخت می‌شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین پارکینگ تازه‌ای با گنجایش نزدیک به 3هزار دستگاه خوردرو در ضلع شمالی بزرگراه رسالت ، روبروی مصلی، به نمایشگاه کتاب اختصاص یافته ‌است.
این پارکینگ مجهز به خیابان کشی و یک میدان بزرگ است که با ظرفیت 3000 دستگاه اتوبوس در مدت 10 روز و 3 شیفت کاری توسط شهرداری منطقه 7 و با همکاری کمیته رفاهی بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساخته شده است.

بازدیدکنندگانی که از مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت قصد عزیمت به نمایشگاه کتاب تهران را دارند میتوانند با توجه به تابلوهایی اطلاع رسانی نصب شده در مسیرهای اصلی و فرعی مسیر را ردیابی کرده و در ضلع شمالی مصلای امام خمینی (ره)، جنب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد پارکینگ شوند.

خودروهای حرکت کننده در مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت نیز میتوانند از مسیر بزرگراه رسالت بعد از تقاطع خیابان شهید قنبرزاده – خروجی بزرگراه شهید حکیم – خیابان جلفا وارد مسیر مقابل شده و از پارکینگ استفاده کنند.

همچنین بازدیدکنندگانی که خودروهای خود را در این مکان پارک میکنند میتوانند از مسیر زیرگذر ایستگاه مترو مصلا وارد ضلع شمالی نمایشگاه کتاب شوند.

نرخ توقف در این پارکینگ برای خودروهای سواری 10 هزار، مینی بوس 15 هزار، اتوبوس 20 هزار و موتور سیکلت 5 هزار ریال بدون قید زمانی در نظر گرفته شده است.
بازدیدکنندگان  بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میتوانند از ساعت 9 تا 21 از این پارکینگ استفاده کنند.

تازه‌های کتاب

سید فرید قاسمی که مجموعه مفاخر مطبوعات و مجله‌های مطبوعاتی را برای کتاب‌های جیبی انتشارات امیر‌کبیر در دست تالیف دارد، چهار عنوان دیگر از این کتاب‌ها را هم به نمایشگاه رسانه است. اما کتاب مهمی  که از قاسمی در نمایشگاه عرضه می‌شود«ایرانشناس مجله‌نگار» است که زندگی و کارنامه مطبوعاتی ایرج افشار، چهره‌نامدار عرصه فرهنگ و مطبوعات را در بیش از هزار صفحه به رشته تحریر در آورده است.
این کتاب را انتشارات امرود و خانه فرهنگ و هنر گویا عرضه می‌کنند.

کتاب «روح‌الله خالقی» تالیفی است از سید ابوالحسن مختاباد که در مجموعه مفاخر موسیقی انتشارات امیر کبیر به نمایشگاه رسیده است. کتاب اول این مجموعه را تورج زاهدی تدوین کرده بود که به زندگی و‌ آراء‌ و افکار علینقی وزیری می‌پرداخت. مختاباد هم اینکه روی کتابی درباره اقبال آذر خواننده شهیر کار می‌کند که قرار است در همین مجموعه عرضه شود.

انتشارات ناهید آخرین کتاب از مجموعه موسیقایی خود را با عنوان موسیقی پاپ در نمایشگاه عرضه می‌کند. این مجموعه را که اینکه شش کتاب شده است،‌پرتو اشراق برگردان فارسی کرده است. توصیه ترجمه این مجموعه را کامران فانی کتابشناس نامی به انتشارات ناهید داده بود. پیش از این کتاب‌های بزرگان موسیقی،سرگذشت پیانو،موسیقی جاز، موسیقی کلاسیک، ریشه‌های موسیقی به بازار کتاب عرضه شده بود.

جلد هفتم تاریخ نقد جدید رنه ولک هم از جمله کتاب‌هایی است که به نمایشگاه رسیده است. این کتاب را دکتر ارباب شیرانی برگردان فارسی کرده است و یکی از مجلدات قبلی آن برگزیده کتاب سال شده بود.

انتشارات بقعه غرفه ندارد

خبرها از ندادن غرفه به انتشارات بقعه حکایت می‌کند. این انتشاراتی ناشر آثار شهید بهشتی است که توسط فرزندشان دکتر علیرضا بهشتی اداره می‌شود.

یک مقام مسئول در دفتر بنیاد حفظ و نشر آثار آیت‌الله بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در نمایشگاه امسال قرار بود اثری جدید از آیت‌الله بهشتی با عنوان «مواضع تفصیلی حزب جمهوری اسلامی»منتشر و در نمایشگاه عرضه شود.

وی افزود: این کتاب حاوی سخنان شهید بهشتی درمورد حزب جمهوری اسلامی و مواضع ایشان در قبال این حزب و اعضای آن بود.

وی ادامه داد: قرار بود این کتاب در غرفه این انتشاراتی در نمایشگاه کتاب عرضه شود و ما تمام کارهای تبلیغاتی برای فروش هرچه بیشتر این کتاب در نمایشگاه را انجام داده بودیم.
این مقام مسئول با تائید محروم کردن این بنیاد از داشتن غرفه در دانشگاه کتاب گفت: مطابق هر سال غرفه‌ای برای ارائه آثار آیت‌الله بهشتی در نمایشگاه تهیه کرده و مبلغ آن را پرداختیم اما هنگامی که برای بردن آثار (کتاب‌ها) مراجعه کردیم؛ متوجه شدیم غرفه به ناشر دیگری داده شده که به لحاظ حروف الفبا ارتباطی به مجموعه غرفه‌های آن محدوده ندارد.

وی در پایان گفت:‌ با مراجعه به مسئولان نمایشگاه متوجه شدیم که ما به طور کلی از حضور در نمایشگاه کتاب محروم شده‌ایم و حق ارائه کتابی از انتشاراتی ما در نمایشگاه داده نشده است

کد خبر 106809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز