مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد:

همه نهادهای شهری و دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را به بهترین شکل ممکن وظیفه خود می‌دانند.

طلایی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا در تعاملی منسجم این رویداد مهم فرهنگی در شرایط مطلوب و به‌نحو احسن برگزار شود.

وی ادامه داد: بخشی که مربوط به مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نیز به‌خوبی برنامه‌ریزی شده و ما به این حوزه ورود نخواهیم داشت. رئیس کمیسیون فرهنگی-  اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نهادهای شهری در بخش ارائه تسهیلات پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌اند تا شاهد مشکلی در این عرصه نباشیم.

طلایی همچنین گفت: دستگاه‌های انتظامی و مدیریت شهری تمام توان خود را به میدان آورده‌اند تا نمایشگاه کتاب تهران از نظر ارائه تسهیلات به شهروندان در سطح خوبی قرار بگیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 نیز از اجرای عملیات ترافیکی مصلای تهران در آستانه برپایی نمایشگاه کتاب خبر داد. مهدی فقیری گفت: ساخت و آماده‌سازی پارکینگ مصلای تهران به ظرفیت 3 هزار دستگاه سواری و اتوبوس اجرا و به نمایشگاه تحویل داده شد.

با توجه به نزدیک شدن زمان شروع نمایشگاه کتاب در مصلای بزرگ تهران و با هماهنگی مسئولان مصلا و واحد ترافیک ناحیه 4 منطقه، طی 4 شب متوالی خیابان‌های داخلی مصلا خط‌کشی ترافیکی شد.

وی هدف از اجرای این طرح را برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه کتاب در راستای تاکید شهردار تهران عنوان کرد و افزود: این خط کشی در سطحی به متراژ 30 هزار متر طول انجام شد. فقیری همچنین همسطح‌سازی‌ پارکینگ اتوبوس‌های ضلع شمالی مصلای تهران را یکی دیگر از اقدامات برشمرد.

از سوی دیگر ستاد خبری نمایشگاه اعلام کرد که 980 ناشر خارجی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  835 هزار عنوان کتاب عرضه می‌کنند. 760 ناشر خارجی در حوزه لاتین، 805 هزار عنوان کتاب و 320 ناشر خارجی در بازار جهانی کتاب 30 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف ارائه می‌کنند.

همچنین توزیع کارت‌های یارانه‌ای خرید کتاب‌های خارجی که از 3 اردیبهشت در تهران و از اول اردیبهشت در شهرستان‌ها آغاز شده است تا پایان نمایشگاه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای تهیه این کارت‌ها می‌توانند به شعب منتخب بانک صادرات مراجعه کنند.  بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

کد خبر 106024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز