همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، گزارش داد: بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، شاهد استقبال گسترده شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان بود که نشان دهنده رونق بازار کتاب در ایران است

به گزارش واحد مرکزی خبر ، «احمد البحرانی» خبرنگار این شبکه در حالی که تصاویری از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پخش می شد، افزود، صدها هزار نفر هر روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید می کنند. پدیده ای که دولت ایران می گوید در چند سال گذشته رواج یافته است. به گفته مقامات دولت ایران، افزایش تلاشها و بودجه بخش فرهنگی به ویژه کتاب باعث گسترده تر شدن نمایشگاه کتاب تهران شده است. با توجه به استقبال گسترده ایرانیها از کتاب، مشارکت بین المللی در این نمایشگاه هم در مقایسه با گذشته گسترده تر است.

«بلال عمیص» ناشر لبنانی شرکت کننده در نمایشگاه تهران به این شبکه گفت:" دسته های بزرگی از ایرانیها به دنبال کتابهای عربی هستند و زبان عربی را یاد می گیرند. این مساله می تواند به نزدیک شدن عربها و ایرانیها کمک کند."

یک بازدیدکننده نمایشگاه به خبرنگار این شبکه گفت:" امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه داشته باشند و برنامه ریزی به اندازه سطح مشارکت گسترده مردم باشد."

خبرنگار این شبکه ادامه داد، درست است که در سالهای اخیر انقلاب فناوری اطلاعات از طریق اینترنت، در عمل نویسندگی کتاب، نشر، توزیع و مطالعه کتاب را کمرنگ کرده، اما نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر سال شاهد استقبال گسترده مردم است. بسیاری از مدیران شرکت های انتشاراتی خارجی، استقبال مردم از نمایشگاه تهران را فزاینده می دانند. هر چند که پیش از برگزاری این نمایشگاه از احتمال خودداری ناشران خارجی از مشارکت در آن و تحریم نمایشگاه، گزارشهایی منتشر شده بود.

«لیونید الویموف» ناشر روسی به این شبکه گفت:" همه شاهد مشارکت گسترده تر در مقایسه با سالهای گذشته بودند. آنچه باعث تعجب من شد آن بود که ایرانیها توجه ویژه ای به زبان روسی دارند و به طور گسترده از غرفه ما بازدید می کنند. "

«ناتالیا دودانووا» دیگر ناشر روسی هم اظهار داشت:"این دومین سالی است که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کنیم، استقبال مردم امسال بیشتر از گذشته است. حضور ناشران خارجی هم در این نمایشگاه افزایش یافته است. امیدوارم این فضا باعث دوستی بیشتر بین ملتهای ایران و روسیه شود."

خبرنگار این شبکه افزود، با توجه به این کتاب به همه مسایل از جمله مسایل سیاسی می پردازد، بخش زیادی از کتابهای عرضه شده در نمایشگاه امسال، به تحولات عرصه سیاسی در مناطق مختلف جهان ارتباط دارد. 

کد خبر 107341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز