مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از راه‌اندازی مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی دندانپزشکی در منطقه 15 خبر داد و گفت:

این مرکز که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید به‌صورت تخصصی درخصوص مسائل دندانپزشکی به شهروندان و پرسنل شهرداری تهران خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش مهر، دکتر حسن‌علی غفاری به مناسبت هفته سلامت و با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای تحقق شهر سالم خاطرنشان کرد: در مفهوم کلی، شهر سالم، شهری است که فاقد هرگونه ناهنجاری باشد؛ چه در خانه و چه در محیط بیرون از خانه و ما برای داشتن شهری سالم بدون شک باید بحث فرهنگسازی و ارتقای آن را در اولویت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر به‌دنبال شهری سالم هستیم باید انسان را محور قرار دهیم و ارتباط او با دیگران را که می‌تواند سلامت جسمی و روحی او را تأمین کند و تأثیر متقابل بر دیگران در پی داشته باشد و همچنین با ایجاد جامعه ایمن و جامعه‌ای که از استانداردهای لازم برخوردار باشد، می‌توانیم محیط‌زیستی پاک را فراهم کنیم.

غفاری با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته توسط شهرداری تهران به‌منظور ایجاد شهر سالم، خاطرنشان کرد: کم کردن نابرابری‌های بهداشتی یکی از اهداف ما بوده است؛ یعنی جنوب شهر و شمال شهر از امکانات سلامت یکسانی برخوردار باشند. پیشگیری از بیماری‌ها یکی دیگر از ملزومات ایجاد سلامت است و همچنین امروز مشارکت بین بخشی در ایجاد سلامت در شهر بسیار ضروری است.

وی افزود: امروز شهرداری تهران 13‌درمانگاه مجهز دارد که خدمات مناسب و تخصصی به پرسنل و شهروندان تهرانی ارائه می‌کنند و به‌زودی نیز در منطقه 15 شهرداری تهران در منطقه خاوران یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی پیشرفته دندانپزشکی را به افتتاح می‌رسانیم که در شمال شهر نیز نظیر ندارد. این مرکز بهداشتی درمانی حدود 30یونیت دارد و دستگاه‌های الکترونیکی آن نیز خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به راه‌اندازی سیستم مدیریت HSE در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این سیستم قصد دارد با در نظرگرفتن بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست مشکلات کلانشهر تهران را برطرف کند. همچنین در شرکت شهر سالم وظیفه نظارت بر فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران که با سلامت و بهداشت شهر سر و کار دارند، دنبال می‌شود.

کد خبر 104753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز