یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس راه به خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی در برخی مسیرهای برفگیر اجازه تردد نمی‌دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه از بارش برف و کولاک در برخی مسیرهای اصلی کشور خبرداد و گفت:‌ رانندگان برای سفر زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.

سرهنگ حسین علیشاهی افزود: محورهای قزوین - همدان ، قزوین - رشت و درمسیربرگشت ،‌ چالوس ، کندوان و گردنه‌های آوج و کوهین به علت بارش برف و کولاک شدید و محدودیت دید، ترافیک پرحجمی دارد.

وی گفت : محورهای هراز و فیروزکوه نیز به علت بارش شدید برف در ارتفاعات ترافیک سنگین اما روانی دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور همچنین از وزش باد و باران شدید و به سبب آن ترافیک سنگین در مسیرمنتهی به چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود : مسیرهای منتهی به شهر رشت نیز به علت بارش باران شدید، ترافیک پرحجمی دارد.

علیشاهی با اشاره به بارش برف و باران در محور سیاهکل (مسیر اسالم به خلخال) و مشاهده پدیده مه غلیظ در ارتفاعات استان مازندران تصریح کرد : رانندگان باید تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا ترافیک روان تری داشته باشیم.

وی گفت: دردیگر مسیرهای اصلی کشور مشکل خاصی دیده نمی شود.

رئیس مرکزکنترل ترافیک پلیس راه کشور مهمترین علل تصادفات نوروزی را به ترتیب ، بی توجهی به جلو با 31 مورد، تخطی از سرعت مطمئن با 25 ، انحراف به چپ با 21 و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با 16 مورد برشمرد.

علیشاهی گفت: در 44 مورد از حوادث رانندگی 24 ساعت گذشته ، خودروها واژگون شدند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور در بیان مهمترین حوادث رانندگی 24 ساعت گذشته کشور، گفت: ساعت 17 و 30 دقیقه دیروز - شنبه - به علت انحراف به چپ یک دستگاه خودروی سمند در مسیر برازجان - بندرگناوه ، این خودرو با دو دستگاه خودروی پژو 405 و مینی بوس برخورد کرد.

علیشاهی افزود : دراین حادثه 4 سرنشین این خودروها کشته و 3 سرنشین مجروح شدند.

وی گفت : دیروز در برخورد اتوبوس مسافربری اسکانیا با یک دستگاه خودروی پراید نیز درمسیر ایذه به سمت شهرکرد2 نفر کشته و14 نفر زخمی شدند.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، تخطی اتوبوس اسکانیا از سرعت مجاز علت وقوع این حادثه است.

کد خبر 103781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز