رئیس مرکز شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه 7‌میلیون و 500‌هزار موتورسیکلت در کشور سابقه شماره‌گذاری دارند، گفت:

موتورسیکلت‌های دو‌زمانه به‌دلیل آلایندگی بالا تعویض پلاک نمی‌شوند.

سرهنگ محمدرضا غلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از سال‌83 براساس مصوبه هیات دولت مبنی بر خروج موتورسیکلت‌های دو‌زمانه از چرخه ترافیک و با ارائه تسهیلات تعداد 37‌هزار دستگاه موتور‌سیکلت دو‌زمانه اسقاط شد. موتورسیکلت‌های دو‌زمانه به موتور‌سیکلت‌هایی اطلاق می‌شود که در سیستم سوخت آنها بنزین با روغن مخلوط می‌شود.

موتورسیکلت‌های گازی و وسپا از جمله موتورسیکلت‌های دو‌زمانه به شمار می‌روند. غلامی در مورد مکان مراجعه دارندگان موتور‌سیکلت برای دریافت پلاک گفت‌: ‌دارندگان موتورسیکلت می‌توانند در استان‌ها به مراکز تعویض پلاک و در شهرستان‌ها به مراکز خدمات خودرویی مراجعه و نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند‌.

رئیس مرکز شماره‌گذاری برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی مراکز و امکان ارائه خدمات مطلوب، توجه به جدول زمان‌بندی را تأثیر‌گذار دانست و گفت‌: برای هموطنان تهرانی به‌دلیل وسعت و گستره جغرافیایی 7 مرکز حکیمیه، خاوران‌، آزادی‌، شکوفه، الغدیر، یادگار امام و میثم در این زمینه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 104741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز