مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا، مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها را که از اول اردیبهشت در سطح کشور به‌صورت اجباری آغاز می‌شود اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا غلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: مدارک لازم برای نقل و انتقال یا تعویض پلاک موتور‌سیکلت‌ها ، سند کمپانی، آخرین بنچاق محضری، کارت موتور، شناسنامه و کارت ملی مالک، کد پستی و برگه احراز محل سکونت به همراه بیمه شخص ثالث است.

وی اظهار داشت: 7‌میلیون و 500‌ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که باید در طرح ملی تعویض پلاک موتورسیکلت شرکت کنند. 2میلیون موتورسیکلت نیز در کشور فاقد پلاک هستند.

فاز دوم تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از دی ماه سال گذشته آغاز شده و مالکان موتورسیکلت‌ها موظفند پلاک ملی و جدید را جایگزین پلاک‌های قدیمی کنند. سرهنگ غلامی افزود: 42 مرکز تعویض پلاک در استان‌ها و 180‌دفتر خدمات خودرویی در شهرستان‌ها برای اجرای طرح تعویض پلاک موتور‌‌سیکلت‌ها آماده هستند.

مالکان موتورسیکلت‌ها می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز شماره‌گذاری محل سکونت خود مراجعه کنند.رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور گفت: در این طرح اولویت، ابتدا برای موتور‌سیکلت‌های فاقد شماره بوده و در کنار آن هرگونه نقل و انتقال نیز باید در این مراکز انجام شود.

سرهنگ غلامی اضافه کرد: مالکان تهرانی می‌تواند به مراکز شماره‌گذاری خاوران، میثم، حکیمیه، آزادی، الغدیر، شکوفه و یادگار امام مراجعه کنند. وی اظهار داشت: موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت چپ پلاک آنها بدون توجه به سریال پلاک، اعداد یک و 2 است، به‌مدت 3 ماه از ابتدای اردیبهشت تا ابتدای مرداد‌89 موظف به مراجعه برای تعویض پلاک هستند.

سرهنگ غلامی افزود: موتورسیکلت‌هایی که عدد سمت راست پلاک آنها اعداد 3‌و‌4 است نیز از ابتدای مرداد تا ابتدای آبان 89، اعداد 5 و 6 از ابتدای آبان تا 19‌بهمن، اعداد 7 و 8 از ابتدای بهمن تا ابتدای اردیبهشت سال‌1390و موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها عدد 9 و سایر  شماره‌هایی که تعویض پلاک نشده‌ باشد از ابتدای اردیبهشت سال‌1390 تا ابتدای مرداد سال‌1390 فرصت خواهند داشت برای تعویض پلاک به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

کد خبر 104827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز