همشهری آنلاین: رییس مرکز شماره‌گذاری و پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: مالکان این موتورسیکلت‌ها تا پایان آذرماه فرصت دارند برای دریافت پلاک ملی خود اقدام کنند

توقیف موتورسیکلت

سرهنگ محمدرضا غلامی در تشریح این خبر اظهارداشت: دارندگان موتورسیکلت‌های چهار زمانه با حجم موتور 249 سی سی که از تولید آنها بیش از ده سال نمی‌گذرد و دارای پلاک قدیمی هستند که عدد سمت راست آن به اعداد یک،دو، سه، چهار، پنج و شش ختم می‌شود تا پایان آذرماه جهت تبدیل آن به پلاک ملی فرصت دارند.

به گفته وی، مالکان موتورسیکلت در استان‌ها می‌توانند برای دریافت پلاک ملی، به مراکز تعویض پلاک خودرویی و در شهرستانها به دفاتر خدمات خودرویی مراجعه کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: مراجعه کنندگان به دفاتر تعویض پلاک باید فیش بانکی به مبلغ 100 هزار ریال به شماره حساب 95888 بانک ملی به نام خزانه داری کل، بیمه شخص ثالث، رسید عدم خلافی، اسناد مالکیت موتورسیکلت و اسناد هویت و برگه احراز سکونت را به همراه داشته باشند.

رییس مرکز شماره گذاری و پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره برگه احراز سکونت اظهارداشت: این برگه شامل

الف - سند رسمی منزل اعم از مالکیت یا اجاره بنام شخص یا بستگان درجه یک که مالک وسیله نقلیه ادعای سکونت در آن را داشته باشد.

ب- فیش آب، برق،گاز، تلفن، عوارض شهرداری به نام مالک وسیله نقلیه و یا بستگان درجه یک وی که اطمینان از وصول پستی آن حاصل و مالک وسیله نقلیه ادعای سکونت در آن را داشته باشد.

پ- اساسنامه و بریده روزنامه رسمی جهت اشخاص حقوقی غیردولتی که آدرس کامل در آن ثبت شده باشد.

ج- دفترچه بیمه اعم از تامین اجتماعی و یا خدمات درمانی به نام مالک وسیله نقلیه

د- جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه

ح- گواهی اشتغال به تحصیل فرزند مالک وسیله نقلیه

خ- معرفی نامه از واحد کارگزینی اداره محل خدمت (ویژه کارکنان دولت)

سرهنگ غلامی در ادامه از ممنوعیت تعویض پلاک و شماره گذاری صرفاً برای موتورسیکلت‌های دو زمانه، بالای 249 سی سی حجم موتور و نیز بالای ده سال ساخت یا تولید خبرداد و تصریح کرد: بعد از مهلت مقرر موتورسیکلت‌های مذکور با پلاک قدیمی بااستناد به ماده 2 آئین نامه راهور پلاک غیرمجاز تلقی و ممنوعیت تردد خواهند داشت.

کد خبر 123794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز