همشهری آنلاین: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، درباره وجود دو و نیم میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور گفت: استفاده از این وسیله نقلیه، بدون گواهینامه تخلف است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

پلیس

سردار سرتیپ تقی مهری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: مرجع قضایی حتی برای این تخلف، تا سقف 200 هزار تومان جریمه صادر کرده است.

وی گفت: پلیس وظیفه خود را در برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف انجام می‌دهد و تعداد زیاد موتورسیکلت‌های توقیف شده در پارکینگ ها، نشانگر این مسئله است.

سردار مهری درباره اجرای طرح تعویض پلاک ملی به جای پلاک های قدیمی موتورسیکلت، افزود: روند تعویض پلاک موتورسیکلت ها خوب، اما نیازمند اطلاع رسانی بیشتری است.

رئیس شماره گذاری ناجا چند روز پیش اعلام کرده بود که از دو میلیون موتورسیکلتی که رقم سمت راست پلاک آنها یک تا چهار است، تاکنون فقط 300 هزار موتورسیکلت برای دریافت پلاک ملی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده‌اند.

سردار مهری افزود: پلیس سخت گیری‌های خود را انجام می‌دهد و برآورد می‌شود در نیمه دوم امسال، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز تعویض پلاک بیشتر شود.

وی گفت: با گذشت زمانبندی اعلام شده برای تعویض پلاک و افزایش تعداد پلاک های ملی، شناسایی موتورسیکلت‌های متخلف آسان تر می‌شود و پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد.

جانشین پلیس راهور افزود: بیشتر پارکینگ‌ها به علت سخت گیری پلیس مملو از موتورسیکلت های متخلف است و مالکان آن باید برای ترخیص اموالشان، مراحل قانونی از جمله تعویض پلاک را طی کنند.

وی گفت: بر اساس دستور فرمانده ناجا، پس از گذشت شش ماه از توقیف موتورسیکلت‌های متخلف و مراجعه نکردن مالکان آنها، این وسایط نقلیه با حکم مرجع قضایی به فروش می‌رسد و تا مراجعه مالک جزو اموال دولتی به حساب در می‌آید.

کد خبر 119187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز