جانشین رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، ایجاد سیستم جامع اطلاعاتی سوابق مفسدان اقتصادی کشور، تدوین استراتژی مبارزه با جرایم سازمان یافته و ارائه طرح تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی را از جمله برنامه‌های پلیس آگاهی در آینده نزدیک عنوان کرد.

Rajabi Sardar

سردار مصطفی رجبی در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: امروزه جرایم سازمان یافته یکی از خطرناک‌ترین جرایمی است که به سبب ویژگی‌های خاص امنیت اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه را با تهدید مواجه کرده است. وی افزود: فعالیت این دسته از مجرمان، تاثیرات بسیاری بر اقتصاد، سیاست، امنیت و در نهایت کل جوامع ملی و بین‌المللی می‌گذارد.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه گروه‌های سازمان یافته تبهکار با استفاده از درآمدهای نامشروع خود در سطوح مختلف به فساد می‌پردازند، گفت: این گروه‌های مجرمانه از فرصت‌های مختلف بهره می‌گیرند تا مقاصد خلاف قانون خود را محقق کنند. وی تصریح کرد: منابع مالی این شبکه‌ها بیشتر از طریق تشکیلات فحشا، قاچاق موادمخدر، شبکه توزیع موادمخدر، قاچاق اسلحه، قمارخانه و... تامین می‌شود.

سردار رجبی با اشاره به برنامه‌های آینده پلیس آگاهی گفت: تشکیل ادارات مبارزه با جرایم سازمان یافته در استان‌ها به تفکیک جرایم، توسعه شبکه‌های اطلاعاتی، تهیه دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های مبارزه با جرایم سازمان یافته از اقدامات پلیس آگاهی ناجا برای مبارزه با جرایم سازمان یافته است.

وی افزود: تدوین استراتژی مبارزه با جرایم سازمان یافته، ارائه طرح تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی، ایجاد یک سیستم جامع اطلاعاتی که در آن سوابق مفسدان اقتصادی در کل کشور وجود دارد، ایجاد تعامل و ارتباط مستقیم بین سازمان‌های مبارزه‌کننده با جرایم سازمان یافته و معرفی پلیس آگاهی به مراجع مختلف به‌عنوان مرجع رسیدگی به جرایم اقتصادی از دیگر برنامه‌های پلیس آگاهی در آینده نزدیک است.

کد خبر 120503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز