رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش 15درصدی تصادفات خسارتی در پی بارندگی روز گذشته خبر داد و گفت: برابر دستور فرماندهی ناجا برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز با شدت بیشتری در تهران آغاز می‌شود

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به افزایش به‌کارگیری 20 درصدی نیروهای پلیس راهور در پی آغاز بارندگی در تهران، گفت: در پی آغاز بارندگی در تهران متأسفانه شاهد افزایش تصادفات خسارتی بودیم و از آنجایی که تمامی شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند تا سقف1.5 میلیون تومان خسارت تصادفات را بدون کروکی پرداخت کنند، بنابراین از تمامی شهروندان درخواست می‌شود درصورت مواجهه با تصادفات خسارتی بدون سد معبر نسبت به انتقال خودروی خود به حاشیه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در پی دستور فرماندهی ناجا همچنان با شدت ادامه دارد، تصریح کرد: از آغاز طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی تاکنون با حدود 20هزار خودروی فاقد معاینه‌فنی در تهران برخورد شده است که این برخوردها در پی دستور فرمانده ناجا با گستره بیشتری در پایتخت اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در مرحله اول این طرح خودروهای فاقد معاینه فنی 13هزار تومان جریمه می‌شوند و به‌رغم اینکه پلیس مجاز است از تردد این خودروها جلوگیری کند با اخذ تعهد اخلاقی، آنها را به سوی مراکز معاینه فنی هدایت می‌کند. وی با اشاره به اینکه هزینه دریافت معاینه فنی 8 هزار تومان است، افزود: اکثر ماموران ما در محورهایی مستقر شده‌اند که به مراکز معاینه فنی شهر تهران منتهی می‌شوند ولی در سایر نقاط تهران هم، پلیس با خودروهای فاقد معاینه‌فنی برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به قول مراکز معاینه فنی تهران درخصوص جلوگیری از ایجاد صفوف طولانی در مراکز و نوبت‌دهی به‌خودروهای مراجعه‌کننده، گفت: بر این اساس به ماموران پلیس اعلام شده است که خودروهایی که برگه نوبت معاینه فنی به همراه داشته باشند، فعلا اعمال قانون نشود.

وی درخصوص خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز عنوان کرد: مذاکرات لازم در این خصوص با معاونت ترافیک شهرداری تهران و اتحادیه آژانس‌ها صورت گرفته که بر این اساس خود این بخش‌ها نسبت به کنترل مراجعه رانندگان به مراکز معاینه فنی اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: طرحی در دستورکار قرار گرفته که درصورت تصویب آن در شورای‌عالی ترافیک از طریق VIN خودروها و یکپارچه‌سازی صدور معاینه فنی در کشور خودروهایی که معاینه فنی آنها به اتمام برسد، به‌صورت خودکار جریمه شوند. وی از تمامی رانندگان خواست درصورتی که هنوز نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام نکرده‌اند هرچه سریع‌تر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند؛ چرا که ماموران پلیس با هر بار مشاهده این خودروها نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند و بنابراین ممکن است یک خودرو چندین بار در روز جریمه شود.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال بروز وارونگی هوا در تهران، خاطرنشان کرد: درصورتی که مالکان خودروها به مراکز معاینه فنی مراجعه نکنند قطعا پلیس در مرحله بعدی از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی برابر قانون در سطح شهر تهران جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه محور شمشک به دیزین از صبح سه‌شنبه مسدود شده است، گفت: این محور به‌دلیل احتمال سقوط بهمن و حوادث احتمالی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

کد خبر 119917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز