همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: یک میلیون راننده‌ای که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند از فردا( پنجشنبه 22 مهر) منتظر باشند که قبض‌های جریمه آنها به دستشان برسد.

سردار رحیمی روز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌و گو با ایسنا، از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی از ده آبان، برخورد ویژه با چهار تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی از روز پنج شنبه و توقیف 370 دستگاه خودرویی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود برای ورود به محدوده طرح ترافیک کرده بودند از روز گذشته خبر داد و گفت: یک میلیون راننده‌ای که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند از فردا منتظر باشند که قبض‌های جریمه آنها به دستشان برسد.

 سردار رحیمی روز با اشاره به برخی مشکلات اجرایی برای صدور قبض‌های جریمه طرح ترافیک گفت: خوشبختانه تمامی این مشکلات برطرف شده و حدود یک میلیون قبض جریمه‌ برای رانندگان متخلفی که وارد محدوده طرح ترافیک شده بودند، اما قبض‌های جریمه‌شان صادر نشده بود هم اکنون صادر شده و منتظر باشند که این قبض‌ها از روز پنجشنبه به منازلشان ارسال شود.

 روزانه بیش از 30 هزار خودروی غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک نگرانی پلیس را برانگیخته است گفت: آمارها نشان می‌دهد روزانه بیش از 30 هزار خودروی غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند که از روز سه‌شنبه با خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک، باز کردن و گذاشتن پلاک بر روی شیشه، باز کردن صندوق عقب، چسباندن روزنامه، انداختن پارچه، گل مالی و ... برای ورود و عبور از جلوی دوربین‌های طرح ترافیک کرده بودند برخورد شده است که بر این اساس تا کنون 370 دستگاه خودرو متخلف توقیف و رانندگان آنها روانه مراجع قضایی شدند. لذا به شهروندان توصیه اکید می‌کنیم که به هیچ عنوان بدون داشتن طرح ترافیک وارد محدوده نشوند.

 وی تاکید کرد: بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودرو بین 6 ماه تا یک سال زندان دارد.

 رانندگانی که نشانی آنها غلط باشد 15 هزار تومان جریمه می‌شوند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از مشکلات در ارسال برگه‌های جریمه را در آدرس‌های نادرست در بانک اطلاعات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه حدود 20 درصد آدرس‌ رانندگانی که قبوض جریمه برای آنها ارسال شده غلط بوده و این قبوض برگشت خورده است.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، رانندگان مکلفند در اسرع وقت آدرس‌های جدید خود را به راهنمایی و رانندگی اعلام کنند افزود: هر یک از قبوضی که پس از ارسال به راهنمایی و رانندگی برگشت می‌خورد برای راننده 15 هزار تومان بر اساس قانون جریمه به همراه خواهد داشت. لذا به تمامی رانندگان توصیه می‌کنیم سریعا نسبت به دریافت صورت وضعیت جدید خلافی خود اقدام کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 300 دوربین محدوده طرح ترافیک تهران را کنترل می‌کنند گفت: با رفع مشکلات و تزریق نیروی جدید از هفته آینده تمام خودروهایی که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک شوند ظرف 48 ساعت برگه جریمه آنها به درب منازلشان فرستاده می‌شود.

  طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از 10 آبان اجرا می‌شود

   وی همچنین از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از 10 آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش پایداری جوی و پتانسیل آلودگی هوا با هماهنگی‌های انجام شده طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران به اجرا گذاشته می‌شود.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه 5/2 میلیون دستگاه خودرو هم اکنون در تهران فاقد معاینه فنی معتبر هستند گفت: طبق ماده 43 آیین نامه راهنمایی و رانندگی پلیس مکلف است از حرکت خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: این ستاد اعلام آمادگی کرده است که روزانه برای 14 هزار خودرو برگه معاینه فنی صادر کند؛ لذا از هم اکنون به تمامی رانندگان فاقد برگه معاینه فنی معتبر توصیه می‌کنیم در مهلت باقی مانده نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام کرده و کار را به دقیقه 90 واگذار نکنند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مراکز غیر مجاز معاینه فنی نیز گفت: تمهیدات لازم برای برخورد با این مراکز متخلف اندیشیده شده که بر این اساس با تمامی این مراکز برخورد خواهد شد.

 وی گفت: رانندگان در هنگام رانندگی باید حتما چهار مدرک شامل کارت خودرو، کارت معاینه فنی، کارت بیمه و گواهینامه را همراه داشته باشند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید برای موتورسیکلت‌ها نیز موضوع معاینه فنی در دستور کار قرار گیرد گفت: با توجه به حدود 3 میلیون دستگاه موتورسیکلت در تهران باید گفت که موتورسیکلت‌ها دارای مشکلات جدی به لحاظ آلودگی هستند لذا باید آنها نیز نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند که در این خصوص در حال رایزنی و برگزاری جلسات هستیم که نتایج آن بزودی اعلام می‌شود.

  طرح تشدید برخورد با چهار تخلف عمده در تهران از فردا در تهران آغاز می‌شود

  وی از اجرای طرح تشدید برخورد با چهار تخلف عمده در تهران از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: گروه ویژه پلیس راهور تهران تشکیل شده است و بر این اساس این گروه ویژه و ماموران راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ با چهار تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی برخورد می‌کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین از برخورد ویژه با موتورسیکلت‌ها و خودروها و برخی کسبه‌ای که نسبت به اشغال گذرگاه عابر پیاده اقدام می‌کنند خبر داد و افزود: این مساله در دستورکار تمامی مناطق 22 گانه راهنمایی و رانندگی تهران قرار گرفته است که بدین ترتیب حتی با موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده‌روها نیز برخورد می‌شود.

 وی با اشاره به راه‌اندازی گروه ویژه پلیس راهور تهران گفت: این گروه طی 5 روز گذشته نسبت به آرام سازی تخلفات ترافیکی در خیابان 17 شهریور از میدان امام حسین(ع) تا خراسان که شاهد بی‌انضباطی ترافیکی بسیار بودیم اقدام کرده است.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این محدوده طی شش ماهه امسال بیش از 49 نفر در اثر تصادف با موتورسیکلت کشته و مجروح شدند گفت: بر این اساس گروه ویژه پلیس راهور نسبت به آرام سازی تخلفات رانندگی به ویژه موتورسیکلت سواران در این محدوده و همچنین خیابان‌های ستارخان، تجریش تا میدان قدس، خیابان شریعتی حدفاصل چهارراه قصر تا سه راه ضرابخانه تا کنون اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گروه ویژه پلیس راهور تهران بزودی در سایر مناطق تهران نیز اقدامات ترافیکی خود را آغاز خواهند کرد گفت: طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف به ویژه در بزرگراه‌های پایتخت نیز از روز پنج شنبه اجرا می‌شود و بر این اساس تمامی موتورسیکلت سواران فاقد کلاه ایمنی در بزرگراه‌ها متوقف و روانه پارکینگ می‌شوند.

  تا زمانی که مامور هست قانون هم هست اما وقتی مامور نیست قانون هم رعایت نمی‌شود!

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه موضوع راهنمایی در دستور کار جدی ماموران پلیس قرار دارد گفت: بر این اساس به زودی تمامی موتورسیکلت سواران پلیس نیز به بلندگو مجهز می‌شوند.

 وی با انتقاد از اینکه متاسفانه تا زمانی که مامور هست قانون هم هست اما وقتی مامور نیست قانون هم رعایت نمی‌شود که قطعا باید این رویه در تهران تغییر کند گفت: بیش از 7 میلیون دستگاه خودرو در تهران وجود دارد این در حالیست که تنها خیابان‌های پایتخت کشش یک هشتم این تعداد خودرو را دارند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بحث ترافیک تهران معضلی جدی و ملی است که برای حل آن نیازمند عزم و اراده ملی هستیم.

 وی در عین حال تاکید کرد: تهران با توجه به پایتخت بودنش قطعا باید اعمال مقررات و قوانین رانندگی در آن سخت گیرانه تر از سایر شهرها صورت گیرد که این امر در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس تهران قرار گرفته است.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ترافیک مهرماه از زمان بازگشایی مدارس و تغییر ساعات کاری گفت: ترافیک صبحگاهی وضعیت خوبی دارد و بار ترافیکی از صبح تا حدود ساعت 17 در تهران بهتر شده اما زمان ترافیک شامگاهی افزایش یافته که عقب رفتن ساعت تعطیلی ادارات و همزمانی آن با تعطیلی مدارس، خرید عصرگاهی، بی‌انضباطی برخی رانندگان با تاریک شدن هوا، عدم رانندگی بین خطوط و توقف‌های غیر مجاز از جمله علل اصلی این افزایش بار ترافیک عصرگاهی است.

 وی در عین حال خاطرنشان کرد: تیمی متشکل از مسئولان مربوطه برای ارزیابی ترافیک مهرماه تشکیل شده که به زودی نتایج بررسی این تیم به طور رسمی اعلام شد.

کد خبر 118348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز