همشهری آنلاین: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش از تشکیل پلیس نامحسوس ترافیکی با عضویت گروهی از فرهنگیان شهر و شهرستان های تهران خبر داد

پلیس

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد بنیادی افزود: بر اساس توافق با نیروی انتظامی، نخستین بار، این نیروها با عنوان  فرهنگ یاران ترافیک، فعالیت خود را به شکل نامحسوس برای تسهیل در ترافیک شهر تهران آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی این افراد گفت: داوطلبان عضویت در فرهنگ یاران ترافیک، تحصیلات کارشناسی و بالاتر دارند و جرائم رانندگان متخلف مانند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکات مارپیچ و خطرناک و عبور از چراغ قرمز را گزارش می‌دهند.

بنیادی افزود:‌ نخستین گروه از فرهنگ یاران ترافیک، 1200 نفر از فرهنگیان شهر و شهرستان‌های استان تهران هستند که 14 مهر همزمان با برگزاری مراسم نمادینی در برج میلاد با حضور وزیر آموزش و پرورش و فرمانده نیروی انتظامی، فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: در این مراسم، حکم ماموریت 6 نفر از این فرهنگ یاران ترافیک به شکل نمادین اعطا می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش گفت: مشابه این مراسم 14 مهر در سراسر کشور برگزار می شود و پیش بینی می شود 90 هزار نفر از فرهنگیان کشور در این طرح مشارکت کنند.

نیروی انتظامی در چارچوب همکاری‌های خود با آموزش و پرورش با تشکیل همیاران پلیس، از مشارکت دانش آموزان برای نظارت بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کند.

حدود 10 میلیون همیار پلیس در تعطیلات نوروز 89 فعالیت داشتند.

کد خبر 117519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز