همزمان با بازگشایی مدارس 3 تا 4میلیون سفر به سفرهای درون‌شهری افزوده می‌شود و بار ترافیکی کلانشهر تهران 30درصد افزایش می‌یابد؛

حمل ونقل

به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با به‌کارگیری تمام توان خود تمهیدات ویژه‌ای را برای کاهش معضل ترافیک در آغازین روزهای مهر تدارک دیده است.به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در ستاد مهربرای کاهش معضلات مرتبط با آغاز سال تحصیلی برنامه‌ریزی مفصلی شده است؛ پلیس راهنمایی و رانندگی هم تمام امکانات خود و امکانات جانبی نیروی انتظامی را به‌خدمت گرفته است تا شهروندان تهرانی با مشکلات کمتری مواجه شوند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ درباره نحوه همکاری مردم با پلیس راهور، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان با توجه به شرایط ویژه مهرماه، در این ماه به‌خصوص در هفته اول حتی‌المقدور از تردد با خودروهای شخصی خودداری و به جای آن از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. علاوه براین، فرزندان خود را در روزهای باقیمانده تا شروع سال تحصیلی با مسیر رفت‌وآمد مدرسه آشنا کنند و از آموزش مسائل مرتبط با ایمنی ترافیک به آنها دریغ نکنند.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار اتوبوس شرکت واحد و 12 هزار ون و تاکسی سرویس، 5 خط مترو، خطوط اتوبوس تندرو و افزون بر 80هزار تاکسی برای خدمت‌رسانی به شهروندان بسیج شده اند، گفت: درخصوص سرویس مدارس، مقرر شده است مدیران مدارس خودروهای مناسب و مورد تایید راهنمایی و رانندگی را به کار بگیرند.

این خودروها باید دارای معاینه فنی باشند و رانندگان آنها باید از صلاحیت لازم برخوردار باشند ضمن آنکه رانندگان سرویس‌های مدارس مکلف به رعایت ظرفیت سرنشین بوده و مجاز به حمل مسافر بیش از ظرفیت نیستند. نصب برچسب‌های پیش‌بینی‌شده برای سرویس‌ها از دیگر تدابیر پلیس راهنمایی و رانندگی برای افزایش ضریب ایمنی سرویس‌های مدارس است و بدیهی است با کنترل ویژه با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه سرویس‌های مدارسی که در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند باید طرح‌دار باشند، تصریح کرد: با توجه به تجهیز محدوده طرح ترافیک به سامانه الکترونیکی، خودروهای غیرمجازی که وارد طرح شوند، جریمه خواهند شد. رحیمی که یک هفته پیش به ریاست پلیس راهور تهران بزرگ منصوب شده است،

از فراهم‌کردن زمینه برای حضور جدی نخبگان و صاحب‌نظران حوزه ترافیک در رفع معضلات ترافیکی و بهینه‌کردن وضعیت موجود به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود یاد کرد و افزود: استفاده از‌ آی‌تی و تجهیزات الکترونیکی و دوربین برای کنترل ترافیک، به کارگیری پلیس موتورسوار و تقویت یگان موتورسوار به‌منظور کاهش زمان حضور پلیس در صحنه تصادف از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات رانندگی در بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: تقویت کنترل بزرگراه‌ها از برنامه‌های جدی پلیس است؛ به‌طوری که طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته اقدامات شتابانی در این زمینه صورت گرفته است.

سردار رحیمی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با تخلفات رانندگی با رعایت اصل مردم‌محوری خاطرنشان کرد: طرح‌ها و گرایش برنامه‌های پلیس راهور باید به سمت و سویی باشد که شهروندان احساس آرامش کنند و باعث تسهیل در امور راهنمایی و ترافیکی شود نه اینکه برای آنها ایجاد مزاحمت کند . وی به انتقاد مردم از آسیب‌دیدن خودروهایشان در هنگام انتقال به پارکینگ اشاره کرد و گفت: برای رفع این معضل، راهنمایی و رانندگی44 دستگاه جرثقیل جدید به کار گرفته است و از این به بعد دیگر شاهد چنین صدماتی نخواهیم بود.

استفاده از گشت هوایی ناجا با تیمی از کارشناسان تصادفات ازدیگر موضوعاتی بود که رحیمی در نشست دیروز خود از آن خبر داد و گفت: این گشت از قبل وجود داشته اما در حال حاضر تقویت و ارتقای این گشت با هدف گره‌گشایی از راه‌بندان‌های سنگین در نقاط مختلف شهر در اولویت‌های کاری پلیس راهور قرار گرفته است.

سردار رحیمی با تاکید براینکه خیابان متعلق به همه شهروندان است، خاطرنشان کرد: هیچ اداره، سازمان، نهاد و بخش خصوصی حق ندارد به بهانه اینکه این محدوده متعلق به آنهاست با ایجاد موانع فیزیکی از پارک خودروهای مردم جلوگیری کند بلکه این سازمان‌ها و ادارات بهتر است از پارکینگ‌های خودشان برای پارک خودروهای کارکنانشان استفاده کنند. پلیس هم در حیطه مسئولیت خودش با چنین رفتارهایی برخورد می‌کند اما برخورد با ایجاد‌کنندگان موانع فیزیکی برعهده شهرداری است.

کد خبر 116532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز