همشهری آنلاین: معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: اگر می‌خواهیم با وجود این حجم زیاد خودرو در کشور شاهد مشکلات جدی ترافیکی، تصادفهای تأسف برانگیز و رانندگی های پرخطر نباشیم پلیس باید با جدیت نسبت به خطاکاران اعمال قانون کند.

پلیس

سردار سرتیپ مؤمنی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه اعمال قانون در سال‌های اخیر از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تأثیرات مثبتی در کاهش تصادفات و رانندگی‌های پرخطر داشته است، گفت: مردم باید قانون را رعایت کنند و با پلیس همکاری نزدیک داشته باشند.

وی اظهار داشت: سال 85 با وجود شش میلیون دستگاه خودرو در کشور شاهد 27 هزار کشته در تصادف‌های رانندگی بوده‌ایم اما برخورد قاطع با متخلفان این آمار را امروز به 20 هزار کشته با وجود بیش از 12 میلیون خودرو در کشور رسانده است.

سردار مومنی هشدار داد: رانندگان پرخطر و متخلفان رانندگی بدانند پلیس به آنها رحم نخواهد کرد چون این افراد با جان مردم بازی می‌کنند.

سردار مؤمنی درباره جانبازانی که از بنیاد جانبازان کارت تردد طرح ترافیک دریافت کرده‌اند اما در نظام طرح ترافیکی پلیس شماره آنها ثبت نشده است و هر بار که وارد طرح ترافیک می‌شوند باید جریمه پرداخت کنند، گفت: این افراد باید از بنیاد جانبازان یک کد دریافت کنند و قبل از ورود به طرح با شماره تلفن 137 تماس بگیرند و کد را وارد کنند تا بتوانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

وی گفت: آموزشگاه‌های رانندگی داخل طرح ترافیک نیز که با مشکل تردد در این محدوده مواجه هستند شناسایی می‌شوند و مشکل آنها نیز بزودی برطرف خواهد شد.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین درباره افرادی که برگ جریمه‌های آنها بالای یک میلیون تومان است و خواستار مشاهده صورت وضعیت خود هستند، گفت: راهنمایی و رانندگی به این افراد در پلیس +10 صورت وضعیت نمی‌دهد اما این افراد می‌توانند با مراجعه به اجرائیات برگه صورت وضعیت خود را مشاهده و برای پرداخت آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در پلیس +10 به افرادی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند به هیچ عنوان صورت وضعیت داده نمی شود تا این افراد بدانند که هزینه تخلف زیاد به راحتی جبران پذیر نیست و این افراد باید قبل از گرفتار شدن جریمه خود را پرداخت کنند.

سردار مؤمنی گفت: در برخی کشورهای نه چندان پیشرفته تخلفی مثل عبور از چراغ قرمز بیش از 1 میلیون تومان جریمه دارد و برای سرعت غیرمجاز 3 ماه زندان در نظر گرفته شده است اما در ایران بیشترین جریمه 35 هزار تومان است و برخی متخلفان برای پرداخت این جریمه اندک نیز سهل انگاری می‌کنند.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان از مردم خواست با پلیس همکاری کنند تا رانندگی بی خطر و آرام و مطمئن داشته باشند.

کد خبر 117841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز