سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: تریلی‌های هوو (ساخت چین) تنها یک درصد خودورهای کشور را شامل می‌شوند اما عامل 10 درصد تلفات رانندگی در کشورند.

تریلی

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی در مراسم واگذاری پلاک ویژه معلولان در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده تریلی‌های هوو گفت:‌ این تریلی دارای اشکالات اساسی در ساختار از جمله پایداری، فرمان‌ پذیری، ایستایی و ترمز است.

 وی افزود:‌ در ایران از این خودروها به عنوان کشنده‌ برای بارهایی به وزن بیش از 40 تن استفاده می‌شود اما در سایر کشورها از جمله کشورهای آسیای شرقی از این تریلی‌ها برای جابه جایی بار با وزن پایین استفاده می‌شود بر همین اساس در ایران نیز باید ظرفیت استفاده از این خودرو را کاهش دهیم.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر 16 هزار تریلی هوو در کشور شماره گذاری شده اما از ابتدای سال جاری شماره گذاری این تریلی را تعلیق کرده‌ایم.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: با بروز حوادث جدید و به علت تصادفاتی که این تریلی‌ها در کشور ایجاد کرده به شرکت خودروساز آن اعلام کردیم تا معایب آن را برطرف کنند و علاوه بر آن از این پس پلیس اجازه تردد این تریلی در برخی از محورها را نمی دهد. از حمل مواد آتش‌زا توسط این خودروها نیز جلوگیری می شود.

 وی گفت: تصمیم نهایی پلیس کاهش ظرفیت این تریلی است زیرا ورود این خودرو به کشور تصمیم اشتباهی بود که اکنون باید با کاهش ظرفیت حمل آن به 26 تن و همچنین تغییر نوع خودرو از کشنده به کامیون، این اشتباه را اصلاح کرد.

 سردار مومنی ادامه داد: تریلی‌های هوو یک درصد خودروهای کشور را تشکیل می‌دهند اما عامل 10 درصد تلفات تصادفهای رانندگی است.

 وی گفت: در حال حاضر حداکثر عمر این خودرو در کشور پنج سال است در حالی که سایر خودروهای سنگین عمری 30 ساله دارند. بر همین اساس اگر عمر این خودروها به 10 سال برسد فاجعه‌ در کشور ایجاد می‌شود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: علیرغم اینکه حدود 12 درصد در سال جاری به خودروهای کشور و 25 درصد به میزان شماره گذاری خودروها افزوده شده است تصادفات جاده‌ای در سال جاری پنج درصد کاهش داشت.

 وی گفت: در دهه آینده تعداد خودروهای کشور 10 برابر می‌شود که بر همین اساس باید تلاش کنیم آمار تصادفات همچنان روندی رو به کاهش داشته باشد.

کد خبر 112441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز