مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران وسیله نقلیه به علت بندآمدن ترافیک روز دوشنبه 23 اوت در یک صف 100 کیلومتری در جاده‌ای به سمت پکن پایتخت چین گیر کردند. این انسداد ترافیکی که 9 روز است طول کشیده است، بیانگر مشکل فزاینده ازدحام جاده‌ها در چین است

traffic

 به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه گلوبال تایمز حرکت ماشین‌‌ها آزادراه پکن- تبت از روز 14 اوت به علت اوج‌گیری ناگهانی ترافیک ناشی از کامیون‌های سنگین حامل بار به سمت پایتخت کند شد، و در جریان بودن عملیات نگهداری جاده نیز وضع را بدتر کرد.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز نوشت منطقه بند آمدن ترافیک در فاصله شهرهای پکن و شهر جینینگ به یک اقتصاد کوچک بدل شده است و فروشندگان محلی با فروختن آب و غذا با قیمت‌های بالا به رانندگان گیرافتاده در ترافیک سود بالایی می‌برند.

road trip

 این شاخه از آزادراه  که پکن را به ایالت شمالی هبئی و ناحیه مغولستان داخلی متصل می‌کند، به علت نیاز فراوان پایتخت به انتقال کالاها به طور روزافزونی در معرض بندآمدن شدید ترافیک قرار گرفته است.

آخرین گزارش‌های رسانه‌های محلی در این باره به مدت یک ماه در  ماه‌های ژوئن و ژوئیه (خرداد و تیر) بود که ماشین‌ها با سرعت حلزونی در این مسیر حرکت می‌مردند.

چین در سال‌های اخیر شاهد گسترش عظیم سیستم جاده‌ای ملی بوده است، اما اوج‌گیری دوره‌ای ترافیک، حرکت در این شبکه را مختل می‌کند.

به گفته گلوبال تایمز انتظار می‌رود این ازدحام ماشین‌ها تا میانه ماه سپتامبر (شهریور) که برنامه تعمیر این جاده به پایان می‌رسد،‌ادامه یابد.

این جاده یک شریان عمده برای فراهم‌آوری زغالسنگ،‌ محصولات کشاورزی و سایر کالاها برای پکن است.

کد خبر 114721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز