دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

ترجمه عبدالحسین غلامرضایی: دولت چین اعلام کرد با وجود تلاش‌های اخیر دولت جهت پاکیزگی هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای، هنوز این کشور از نظر آلودگی با تهدیدهای جدی روبه‌روست.

سخنگوی دولت چین در کنفرانس مطبوعاتی دوره‌ای خویش اعلام کرد: دولت تا به‌حال قدم‌های مؤثری جهت سرمایه‌گذاری صنایع دوستدار محیط‌زیست برداشته و پیشرفت‌های زیادی در زمینه از رده خارج کردن چندین کارخانه فرسوده و آلاینده و تمیز کردن رودخانه‌هایی که بر اثر جاری‌شدن پسماندهای آلاینده با تهدیدات جدی روبه‌رو بوده‌اند انجام داده است. همچنین جهت دسترسی عموم به آب آشامیدنی سالم اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

او اضافه کرد، گرچه در این راه به موفقیت‌های مثبت و قابل توجهی رسیده‌ایم ولی باز هم این اقدامات ناکافی است و آلودگی محیط‌زیست باید با شدت بیشتری پیگیری شود.  دولت باید به موازات تقویت حمایت از محیط‌زیست، سرمایه‌گذاری روی صنایع دوستدار محیط‌زیست را با شدت بیشتری ادامه دهد.

با گذشت بیش از 30 سال از رشد شتابناک اقتصادی در کشور، اثرات وحشتناک زیست‌محیطی بیش از پیش پدیدار می‌شود. لایه‌هایی از مه دود غلیظ بر فراز شهرهای بزرگ و آلودگی‌ تعدادی از رودخانه‌های بزرگ حاصل این پدیده است. دولت موظف است جهت لگام‌کردن این‌گونه تخریب‌ها کارهای اساسی انجام دهد. 

دولت تا به‌حال کوشش‌های زیادی در جهت ستیز با آلودگی‌ها انجام داده‌ا است و تا حدود زیادی از انتشار گازهای آلاینده که از طریق نیروگاه‌های حرارتی و صنایع سیمان و استیل و فولاد و... تولید می‌شد ، کاسته شده است. تعدادی از کارخانجات و صنایع آلاینده قدیمی تعطیل شده و سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های سبز ادامه دارد.

کد خبر 102555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز