جلسه فصلی پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مدیران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و فرماندهان پلیس راهور تهران بزرگ به میزبانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد

ترافیک

در این جلسه، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت ویژه ترافیک در یکی دو هفته نخست این ماه گفت: حدود 400 هزار دستگاه خودروی جدید از مهر پارسال تا مهر امسال به ترافیک تهران اضافه شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه افزود: اگر این تعداد خودرو را مثل دانه‌های تسبیح به هم بچسبانیم و این خودروها هیچ حرکتی نکنند، باید هر سال 2 هزار کیلومتر خیابان جدید در تهران بسازیم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 3 میلیون و 600 هزار دستگاه وسیله نقلیه در تهران وجود دارد، درصورتی‌که این شهر ظرفیت کمتر از یک میلیون دستگاه خودرو را دارد، گفت: عملا مدیریت ترافیک تهران، مدیریت بحران است و اداره ترافیک در این شهر به‌عنوان کاری طاقت‌فرسا و پردغدغه به افرادی نیازمند است که علاوه بر خون‌دل خوردن، باید از ویژگی‌هایی مانند مدارا، مداومت، گذشت و انعطاف‌پذیری بالا نیز برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد و باور جدی دارم که برای حل مسئله ترافیک تهران باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به مقصد خود برسند و به این منظور باید موانع موجود را مرتفع کنیم، اظهار کرد: با وجود صدها هزار دستگاه وسیله نقلیه‌ای که در تهران جولان می‌دهند قادر نیستیم با معجزه تعداد خودروها را کم کنیم اما قادریم با توسعه حمل‌ونقل عمومی ترافیک را مدیریت کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران احترام به حقوق دیگران را از طریق رعایت قوانین و مقررات مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: متأسفانه با انجام ساده‌ترین اقدامات مانند تبدیل یک میدان کوچک به یک چهارراه یا جابه‌جایی یک خط یا ایستگاه اتوبوس مانند یک بحران برخورد می‌شود که برای حل آن باید همه نیروهای ما به کف خیابان بیایند.

وی با اشاره به اینکه در تهران روزی 22 میلیون جا‌به جایی مسافر داریم که طبق قانون باید 75 درصد آن با وسایل نقلیه عمومی انجام شود، تصریح کرد: این قانون به‌عنوان چراغ راه و سند فرادستی،ملاک ما در توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه با اختصاص یارانه بنزین خودروها در یکسال همه کلانشهرهای کشور دارای مترو می‌شوند، ‌افزود: خودروسازان سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به شهرها تحمیل می‌کنند و این در حالی است که مابه‌التفاوت نرخ بنزین آزاد و سهمیه‌ای و در واقع یارانه سوخت خودروهای جدیدی که هر سال وارد تهران می‌شوند، به 1100 میلیارد تومان بالغ می‌شود.

همچنین سردار حسین رحیمی، رئیس جدید پلیس‌ راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزاری این نشست مشترک در زمان بازگشایی مدارس را اقدامی در جهت تعامل و همدلی برای خدمت به مردم دانست و گفت: به این منظور از تمام ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تجربیات درون و بیرون مجموعه نیروی انتظامی استفاده خواهیم کرد.

وی از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌عنوان مجموعه‌ای که بیشترین ارتباط را با راهنمایی و رانندگی دارد نام برد و افزود: از رهگذر هم اندیشی پلیس راهور با مدیریت شهری، انرژی و نیروی مضاعف به دست می‌آید و در مدیریت شیوه ما این است که به این سمت و سو برویم تا بتوانیم بهتر و بیشتر نتیجه بگیریم.

تصمیم‌گیری برای ترافیک در کف خیابان

وی استفاده از فرصت‌ها از رهگذر رفاقت با رعایت چارچوب‌ها را مبنای تفکر پلیس راهور تهران بزرگ دانست و اظهار کرد: برای موضوع ترافیک در اتاق دربسته نمی‌شود تصمیم گرفت بلکه باید در کف خیابان راجع به موضوعات ترافیکی تصمیم‌گیری شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر انجام کار فرهنگی در حوزه ترافیک، تصریح کرد: باید با نگاه عمیق و عالمانه به موضوع فرهنگ‌سازی‌ در حوزه ترافیک نگاه کنیم و با جدیت بیشتر و استفاده از ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنری و زبان فرهنگ به این حوزه وارد شویم.

سردار رحیمی با اشاره به توسعه استفاده از IT و امکانات فناوری در انجام برنامه‌ریزی‌های ترافیکی، اظهار کرد: در بحث گره‌های کور ترافیکی نباید معطل شویم بلکه باید ببینیم اشکال کار کجاست تا مشکل را حل کنیم.

کد خبر 116770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز