همشهری آنلاین: مسیرهای پر تردد کشور زیر چتر سامانه هوشمند پلیس قرار گرفت.

پلیس

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرمانده پلیس راه کشور در بازدید از باند دوم آزاد راه ساوه - همدان گفت دستگاه کنترل و ثبت سرعت در سایر مسیرها به صورت موردی و مقطعی در شرایط پر تردد و احتمال بروز سوانح خطر آفرین نصب می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن بیگی با بیان اینکه راه‌های پرتردد و اصلی نیز زیر چتر کنترل قرار می گیرند گفت این دستگاه‌ها را مهندسان معاونت فناوری و ارتباطات نیروی انتظامی ساخته اند و ثبت تخلفات، کنترل سرعت و ارسال فوری اطلاعات به پاسگاه‌های مسیر از ویژگی‌های این سامانه است.

وی گفت سازمان راهداری اشکالات فنی بخشی از نقاط حادثه خیز را که به لحاظ اعتبارات بودجه‌ای در فاصله زمانی کوتاه قابل رفع نبوده اما قابل ترمیم است با نصب علایم و گارد ریل‌ها رفع می‌کند.

سردار بیگی به افزوده شدن یک و نیم میلیون خودرو در سالجاری به وسایل نقلیه کشور خبر داد و گفت داده‌های آماری بیانگر این است که مجموع سوانح در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ولی آمار حوادث منجر به فوت در جاده های کشور چهار درصد افزایش یافته است.

وی گفت چنانچه برخی از معایب موجود در بزرگراه‌ها نظیر تداخل راه‌های فرعی به اصلی اصلاح شود آمار سوانح رانندگی به حداقل ممکن می‌رسد.

وی نبود توقفگاه در جاده‌های بین شهری و استفاده نکردن 90 درصد سرنشینان صندلی عقب خودرو از کمربند ایمنی را از دیگر علل بروز سوانح پرخطر دانست.

آزاد راه ساوه - همدان تنها کریدور غرب کشور و محوری امن برای حمل کالا و مسافر است.

برای ساخت 60 کیلومتر باند دوم این آزاد راه 180 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

با بهره برداری از این طرح طول سفر از 210 دقیقه به 180 دقیقه و مسیر از 300 کیلومتر به 275 کیلومتر کاهش یافت.

این آزاد راه به طول 175 کیلومتر شامل دو مرحله ساوه - دخان به طول 90 کیلومتر و دخان - همدان به طول 85 کیلومتر است.

افتتاح 60 کیلومتر از این آزاد راه به کاهش30 کیلومتری مسیر ساوه - همدان منجر شد.

کد خبر 120954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز