گروه شهری: همزمان با شروع اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از سوی دولت، نهادهای ناظر بر عملکرد خودروهای عمومی از تشدید برخورد با دارند‌گان خودروهای عمومی که از ارائه خدمات به شهروندان خودداری کنند، خبر دادند.

ترافیک

در همین رابطه مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسی‌های غیرفعال و برخورد با آنها خبر داد.به گفته فضل‌الله اسلامی دارند‌گان تاکسی‌های غیرفعال پس از شناسایی باید در هیات انضباطی پاسخگو باشند.

اسلامی افزود: از آنجا که محدوده طرح ترافیک به‌صورت مکانیزه کنترل می‌شود، پس از شناسایی تاکسی‌های غیرفعال مکاتبات لازم صورت خواهد گرفت تا پلاک این خودروها از فهرست خودروهای مجاز ورود به محدوده طرح ترافیک حذف شود و تاکسی‌های غیرفعال نتوانند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

وی از افزایش تمایل شهروندان برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همزمان با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: به‌منظور ارائه خدمات تاکسی‌ها با تمام ظرفیت به شهروندان و نداشتن تاکسی غیرفعال در شهر، گشت‌های ویژه تاکسیرانی و شرکت‌های خصوصی بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین از نظارت بازرسان غیرمحسوس بر عملکرد تاکسی‌ها خبر داد و گفت: برای جلوگیری از غیرفعال بودن تاکسی‌ها با پارکینگ‌های عمومی و ادارات به‌منظور جلوگیری از پارک بلندمدت این خودروها هماهنگ شده است.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بر افزایش تقاضای حمل‌ونقل عمومی همزمان با هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرده است.
سردار مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا در سفر به استان گیلان گفت: یکی از وظایف پلیس در بحث حمل‌ونقل، نظارت بر حمل‌ونقل عمومی است.

به گفته وی، خودروهای عمومی که از چرخه فعال بودن خارج ‌شوند، جریمه و درصورت تکرار، پلاک ‌‌شان باطل خواهد شد.
سردار مومنی گفت: برخی آژانس‌ها در شهر وجود دارند که در چرخه حمل‌ونقل استفاده نمی‌شوند که یقینا این موارد نیز بررسی و ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 120834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز