گروه اجتماعی : رئیس پلیس راهور، با بیان اینکه پلیس مجوز شماره‌گذاری مدل‌های سال آینده شرکت سایپا را به‌دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در مورد نصب تجهیزات ایمنی، صادر نمی‌کند، گفت: همه ساله در اواخر سال، مجوز شماره‌گذاری برای شرکت‌های خودروساز صادر می‌شود.

نشست خبری

اما طبق تصمیماتی که از سال‌جاری اتخاذ شده، برای سال 90 تنها به خودروسازانی مجوز شماره‌گذاری داده می‌شود که به تعهدات خود در نصب تجهیزات ایمنی عمل کرده باشند.سردار اسکندر مؤمنی تصریح کرد: بر همین اساس به خودروسازان اعلام کردیم که بدون هماهنگی با پلیس اقدام به پیش فروش خودروهای خود نکنند زیرا از 22 بهمن ماه امسال مجوز شماره‌گذاری مدل سال بعد تنها به خودروسازانی داده می‌شود که به تعهدات خود عمل کرده باشند.

سردار مؤمنی گفت: از بهمن ماه هیچ خودرویی که ترمز ضدقفل نداشته باشد از سوی پلیس شماره‌گذاری نمی‌شود، اما به مابقی خودروسازانی که به 100درصد تعهدات خود در نصب این تجهیزات عمل کرده‌اند از 22بهمن مجوز شماره‌گذاری داده می‌شود.

سردار مؤمنی درمورد میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در سال‌جاری گفت: امسال یک میلیون و 165 هزار و 322خودرو در کشور شماره‌گذاری شده و یک‌میلیون و 340هزار نفر گواهینامه دریافت کرده‌اند و حدود 20درصد به حجم سفرها اضافه شده است. وی ادامه داد:‌ با وجود این تعداد تصادفات بیش از 10درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و تعداد تلفات نیز به ازای هر 100هزار نفر از 32 به 31نفر کاهش یافته است.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه ترافیک موجب کاهش 10درصدی حجم ترافیک درون و برون شهرها شده است که این روند در آینده افزایش نیز می‌یابد. وی با اشاره به اینکه یک‌هزار تیم در سراسر کشور بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری با اجرای هدفمندی یارانه‌ها نظارت دارند، گفت: خوشبختانه با همکاری خوب رانندگان با کمترین مشکل و بیشترین دستاورد مواجه بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تعداد تخلفات صورت‌گرفته بسیار کم بوده است، خاطرنشان کرد: در تهران نیز 140تیم در ناوگان تاکسیرانی پایتخت نظارت دارند که طی این مدت تعداد کمی از خودروهای متخلف توقیف و ضمن اعمال قانون روانه پارکینگ شدند.

شماره‌گذاری 1.1 میلیون خودرو

رئیس پلیس راهور ناجا به موضوع شماره‌گذاری خودروها اشاره کرد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال‌جاری یک‌میلیون و 165هزار و 322خودرو شماره‌گذاری شده‌اند و یک‌میلیون و 340هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کرده‌اند.

قانون جدید اخذ جرائم رانندگی

وی در ادامه به قانون اخذ جرائم رانندگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این قانون پس از تصویب در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارجاع شد و این شورا نیز 11مورد سؤال را مطرح کرد که 10مورد آن رفع شده و یک مورد آن نیز که اصلا مرتبط با موضوع قانون نیست بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی تعیین تکلیف می‌شود که امیدواریم بدین ترتیب بعد از 4دهه، قانون اخذ جرائم رانندگی در کشور به‌روز شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: دو سوم قانون جدید اخذ جرائم رانندگی نیازی به آیین‌نامه اجرایی ندارد و تنها یک سوم آن نیازمند آیین‌نامه است، لذا با ابلاغ این قانون بخش اعظمی از آن سریعا به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

کد خبر 125456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز