گروه اجتماعی: معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه مراسم ورود مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور روسیه به ایران گفت: مبارزه قاطع ایران با مواد مخدر سبب شده تنها ظرف شش ماه گذشته، بیش از ۳۰۰تن انواع مواد مخدر کشف شود.

امیرحسین مطهر اظهار داشت: در دنیا کشوری وجود ندارد که سه هزار و  ۶۰۰شهید طی 27 سال گذشته برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشد. معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: علاوه بر امکانات وسیعی که سالها برای این امر به کار گرفته شده‌است، یک قرارگاه عملیاتی خاصی به نام نبی اکرم(ص ) با بیش از  ۶۰هزار پرسنل در زاهدان به امر مبارزه با مواد مخدر مشغولند. 

وی از حرکت عمرانی وسیع در مرزها برای مقابله با ورود مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: کانالی به طول  ۳۷۰کیلومتر و به عرض پنج متر به موازات مرزها در حال حفر است که  ۱۷۰کیلومتر آن ساخته شده‌است. 

مطهر افزود: علاوه بر این طرح ساخت  ۴۱۰کیلومتر خاکریز بلند به ارتفاع بیش از هفت متر در امتداد مرزها در حال انجام است که  ۳۸۰کیلومتر آن ساخته شده‌است.

معاون مقابله با عرضه مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۱۲کیلومتر دیواره بتنی نیز برای این منظور در حال احداث است که عملیات اجرایی  ۱۳کیلومتر آن به پایان رسیده‌است. 

 مطهر، افزایش تولید مواد مخدر را برای منطقه و جهان نگران ‌کننده دانست و گفت : متاسفانه گاهی برخی کشورها نیز مبارزه با مواد مخدر را با اغراض سیاسی آلوده می‌کنند.

«چرکسوف» رییس سرویس فدرال گردش غیر قانونی مواد مخدر جمهوری فدراتیو روسیه نیز، هدف از سفرش به ایران را گفت وگو و مذاکره با مقامات ایرانی برای همکاری گسترده تر در زمینه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد. 

 وی افزود: ایران، کشور بزرگی است و سهم زیادی در مبارزه با مواد مخدر ایفا می‌کند که تاثیرات مبارزه این کشور با مواد مخدر، نه تنها در منطقه بلکه سطح جهان را در بر می‌گیرد.

«چرکسوف» رییس سرویس فدرال گردش غیرقانونی مواد مخدر جمهوری فدراتیو روسیه دوشنبه در راس هیاتی بلندپایه برای همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر، وارد تهران شد.

کد خبر 10212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز