شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

واشنگتن‌: تنها فایده‌ای که بارش سنگین برف در چند روز اخیر در واشنگتن داشته است کاهش میزان ارتکاب جرم و جنایت در این شهر است.

رئیس پلیس این شهر به خبرنگاران گفت: هر روز صبح که به محل کار خود می‌آیم با انبوهی از گزارش‌های جرم و جنایت مواجه می‌شوم اما با بارش برف سنگین میزان ارتکاب جرم و جنایت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که علت آن را به درستی نمی‌دانم.

شاید سارقان از ترس اینکه در برف و سرما گرفتار نشوند ترجیج می‌دهند که در منزل بمانند و دست به سرقت نزنند. تا کنون در سال جاری میلادی ارتفاع برف در واشنگتن به 140 سانتیمتر رسیده است.

پیامد ورود اجناس چینی ارزانقیمت

پکن: این روزها محصولات چینی در سراسر جهان بیداد می‌کند. به عبارتی دیگر قیمت پایین این اجناس باعث شده تا مردم به راحتی بتوانند لوازم برقی‌ای را که در گذشته حتی خواب مالکیت آنها را نمی‌دیدند با پرداخت هزینه اندکی خریداری کنند.

اما نکته جالب‌تر اینکه ورود این اجناس برقی ارزانقیمت چینی به انگلیس باعث تغییر رویه سارقان شده است. در واقع سارقان این کشور دیگر تمایلی به سرقت لوازم برقی خانه‌ها ندارند در حالیکه در گذشته مهم‌ترین هدف سارقان انگلیسی، وسایل برقی خانه‌ها مانند دستگاه ضبط و پخش فیلم، تلویزیون و لوازم برقی آشپزخانه بود.

به گفته پلیس این کشور، سارقان دیگر برای سرقت لوازم برقی خانه‌ها، خود را به زحمت نمی‌اندازند و ترجیح می‌دهند لوازم کوچکتر مانند گوشی تلفن همراه و دستگاه پخش موسیقی همراه سرقت کنند.

ترس از قهوه داغ

برلین:  یک سارق در برلین تنها با استفاده از یک لیوان قهوه داغ موفق به سرقت مبلغ زیادی پول از یک فروشگاه شد. ماجرا از این قرار بود که این سارق با مراجعه به رستوران این فروشگاه یک لیوان قهوه بسیار داغ سفارش داد.

او سپس با این لیوان به صندوقدار مراجعه و او را تهدید کرد در صورتیکه پول داخل صندوق را در اختیار وی قرار ندهد قهوه داغ را روی سر او خواهد ریخت. اما در کمال تعجب همگان، صندوقدار که بسیار ترسیده بود بلافاصله صندوق را باز کرد و تمام اسکناس‌های داخل آن را در اختیار سارق قرار داد.

در پی این سرقت پلیس به صندوقدار مظنون شد چون تصور می‌کرد که او با سارق تبانی کرده است. اما پس از بازجویی‌های مفصل مشخص شد که صندوقدار سابقه بسیار بدی از قهوه داغ داشته است چون در کودکی یک لیوان قهوه داغ روی پایش ریخته و از ناحیه پا دچار سوختگی شدید شده بود.

صادرات گل به مهد گل

آمستردام: حتما شما هم مطلع هستید که کشور هلند بزرگترین تولید کننده گل در جهان است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده در حدود 60 درصد از گل‌های جهان از کشور هلند صادر می‌شود و همچنین بزرگترین نمایشگاه‌های گل جهان نیز در این کشور برگزار می‌شود.

اما 24بهمن خبر رسید که ماموان گمرک در هلند بیش از 9 کیلوگرم مواد مخدر به ارزش 3/1 میلیون یورو از میان گل‌های رزی که به این کشور صادر شده بود کشف کردند. این محموله که حامل 20 هزار شاخه گل رز بود از کشورهای آمریکای لاتین به هلند ارسال شده بود.

اما چگونه ماموران گمرک موفق به کشف این محموله شدند؟ با توجه به اینکه صادرات گل به هلند بسیار نادر است به همین دلیل ماموران گمرک به محموله ورودی به این کشور مشکوک شده و تصمیم به بازرسی آن گرفتند. گفتنی است که مواد مخدر لا‌به‌لای گل‌ها جاسازی شده بود.

کد خبر 101523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز