سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

مادرید‌: در حالی‌ که معمولا زندانی شدن یکی از افراد خانواده موجب می‌شود که زندگی خانوادگی برای مدت‌ها دچار مشکل و از هم گسیختگی شود، زندانی در مادرید وجود دارد که این مشکل را حل کرده است.

این زندان به زن و شوهر‌های خلافکار امکان می‌دهد که در کنار فرزندان‌شان زندگی خانوادگی را در زندان ادامه دهند.این زندان  در 40‌کیلومتری جنوب شهر مادرید تنها زندان جهان است که مختص به زن و شوهر‌های خلافکار است. این زندان دارای 36‌سلول خانوادگی، یک مهدکودک و زمین بازی است تا پدر و مادر‌های خلافکار، بچه‌های خود را نیز در زندان در کنار خود داشته باشند.

دانش‌آموز راننده

واشنگتن:  نوجوان 17 ساله‌ای که بدون داشتن گواهینامه پشت فرمان خودروی مادرش نشسته بود با به بار آوردن یک دردسر تمام عیار راهی بازداشتگاه شد. این پسر نوجوان سوئیچ خودرو را از جیب مادرش برداشت و در حالی که 2‌همکلاسی‌اش را هم سوار خودرو کرده بود راهی مدرسه شد.

اما به دلیل نداشتن مهارت رانندگی در نزدیکی مدرسه، کنترل خودرو را از دست داد  و خودرو با سرعت زیادی پس از شکستن حصار‌ها وارد حیاط مدرسه شد. هرچند در جریان این حادثه دانش‌آموزان دیگر آسیب ندیدند اما سرنشینان خودرو مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

گفتنی است در حال حاضر والدین این دانش‌آموز هم به دلیل سهل‌انگاری در نگهداری از فرزندشان مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و باید علاوه بر جریمه، هزینه‌های درمان همکلاسی‌های فرزندشان که در خودرو بودند را هم بپردازند.

خرید مواد مخدر با کارت اعتباری 

میشیگان: مردی که قصد داشت با کارت اعتباری، مواد مخدر بخرد به دام پلیس افتاد. این مرد 34 ساله با یک پخش‌کننده مواد مخدر قرار گذاشت تا از او مواد مخدر بگیرد. اما پس از دریافت کوکائین اعلام کرد که پول نقد ندارد و باید از دستگاه عابربانک با کارت اعتباری پول بگیرد تا پول مواد مخدر را پرداخت کند.

قاچاقچی مواد مخدر هم به گمان اینکه او قصد دارد فریبش دهد با این مرد درگیر شد و زد و خورد جدی بین آنها درگرفت. در همین حال ماموران سررسیدند و قاچاقچی مواد مخدر با مشاهده آنها پا به فرار گذاشت و ماموران هم نتوانستند او را دستگیر کنند.

اما مردی که قصد داشت با کارت اعتباری مواد مخدر بخرد همراه با مواد مخدر دستگیر شد. گفتنی است این مرد قصد داشته با کارت اعتباری همسرش که رمز آن را پیدا کرده بود اقدام به خرید مواد مخدر کند که در این خصوص همسرش هم از او شاکی است.

یک گاو برای هر نفر

ولینگتن:  نام نیوزیلند با لبنیات عجین شده است و هر‌گاه سخن از این کشور به میان می‌آید تصویر چراگاه‌ها و دام‌ها در ذهن تداعی می‌شود. هرچند در گذشته تعداد گوسفند‌ها در نیوزیلند روز به روز در حال افزایش بود اما امروزه این روند تغییر کرده است و روز به روز بر شمار گاو‌ها افزوده می‌شود.

برای مثال در حال حاضر به ازای هر نفر در نیوریلند یک گاو شیرده وجود دارد که نسبت به 20 سال پیش رشدی 70درصدی را نشان می‌دهد . این در حالی است که در مقابل، تعداد گوسفندان به 32 میلیون در سال 2009 کاهش یافته است که در مقایسه با جمعیت 70 میلیونی در سال 1982 کاهش چشمگیری داشته است.

این در حالی است که اخیرا کاهش قیمت لبنیات به خصوص شیر، بسیاری از دامداران را ورشکسته کرده است و آنها هزاران لیتر شیر را به نشانه اعتراض دور ریخته‌اند.

کد خبر 101334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز