دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

بوداپست: پلیس مجارستان یک دانشجوی 22 ساله را که اعلام کرده بود قصد کشتن 22 نفر را دارد، دستگیر کرد

این دانشجو به دوستان خود گفته بود با توجه به اینکه 22سال زندگی بسیار سخت را تجربه کرده قصد دارد 22 نفر را به صورت رندوم در دانشگاه محل تحصیل خود و همچنین یک مرکز خرید به قتل برساند.

او حتی برای انجام این کار، سلاح گرم نیز تهیه کرده بود. پلیس پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله خانه این دانشجو را بازرسی کرد که در جریان این بازرسی موفق به یافتن سلاح گرم شد. او حتی در رایانه شخصی خود نقشه‌ کاملی از مرکز خرید مورد نظر را تهیه کرده بود که پس از ارتکاب جرم بتواند از چنگ پلیس فرار کند.

عاقبت ترس از رئیس

مکزیکو سیتی: یک زن 20 ساله برای اینکه دیرتر از موعد مقرر به محل کارش نرسد تصمیم گرفت که یک ماجرای غیر‌واقعی تحویل پلیس بدهد. با توجه به اینکه رئیس این زن بسیار سختگیر بود، به همین دلیل او مطمئن بود که در صورت تاخیر غیر موجه بلافاصله اخراج خواهد شد.

به همین دلیل یک‌روز که دیر از خواب بیدار شد به کنار خیابان رفت و به مرکز فوریت‌های پلیسی خبر داد که راننده خودرویی با او برخورد کرده است اما حاضر نشده توقف کند و وی را به بیمارستان برساند. در واقع او قصد داشت با گزارش پلیس به محل کارش مراجعه کند تا توجیه خوبی برای تاخیر داشته باشد.

اما مامور پلیس پس از مطرح کردن چند سؤال مطمئن شد که این زن حقیقت را نمی‌گوید به همین دلیل او را تهدید به دستگیری کرد. بلافاصله پس از تهدید پلیس، این زن اعتراف کرد و شاید شغل خود را هم به دلیل تاخیر غیر موجه از دست بدهد.

سارقان تبهکار

کنتاکی‌: 2 جوان 20 ساله که به یک فروشگاه دستبرد زده بودند به راحتی به دام پلیس افتادند. داستان از این قرار بود که این دو جوان پس از ورود به فروشگاه در تاریکی شب، 17 کارتن سیگار به سرقت بردند.

البته این پایان ماجرا نبود چون چند روز پس از وقوع سرقت، صاحب فروشگاه در روزنامه آگهی داد. در این آگهی اشاره شده بود، افرادی که در راستای دستگیری سارقان اطلاعات ارزشمندی در اختیار صاحب فروشگاه قرار بدهند مبلغ قابل توجهی پاداش دریافت خواهند کرد.

از قضا این دو سارق آگهی مورد نظر را در روزنامه مشاهده کردند و به همین دلیل تصمیم گرفتند که یکی از آنها با دادن اطلاعات پاداش نقدی را دریافت کند. به همین دلیل یکی از آنها با یک کارتن سیگار سرقتی عازم فروشگاه شد که صاحب این مکان بلافاصله پس از مشاهده کارتن سیگار، پلیس را خبر کرد و به این ترتیب سارقان به دام پلیس افتادند.

ترجیح اینترنت به والدین

لندن: نتایج یک نظرسنجی که اخیرا در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد که مردم این کشور اینترنت را به والدین خود ترجیح می‌دهند. بر اساس نتایج منتشر شده، 40 درصد مردم این کشور ترجیح می‌دهند که یک هفته به دور از والدین خود باشند اما در عوض به اینترنت دسترسی داشته باشند.

همچنین از هر 5 شهروند انگلیسی دست‌کم یک نفر ترجیح می‌دهد که به جای گم کردن لپ‌تاپ خود، از همسر خود طلاق بگیرد. انتشار نتیجه این نظرسنجی باعث نگرانی مقامات این کشور شده است اما یک کارشناس ارتباطات معتقد است که نباید از این موضوع متعجب شد چون انسان به اینترنت اعتیاد پیدا می‌کند.

به گفته این کارشناس، زمانی که انسان معتاد اینترنت می‌شود حتی یک روز هم نمی‌تواند از آن جدا شود چه برسد به یک هفته. در این نظرسنجی در حدود 2 هزار نفر شرکت کرده بودند.

کد خبر 101612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز