سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

اوهایو: مرد خوش‌ذوقی به زودی کار احداث یک خانه برفی 625‌متر مربعی را در حیاط روبه‌روی خانه‌اش به پایان می‌رساند.

این مرد 25‌ساله به تازگی از محل کارش اخراج شده است و برای اینکه در خانه بیکار نباشد دست به این اقدام زده است. گفتنی است او در این خانه برفی 4 اتاق خواب احداث کرده و خانه برفی وی مجهز به سیستم صوتی و تصویری و اتاق نشیمن است.

نکته جالب اینکه این مرد جوان برف مورد نیاز برای احداث این خانه را با کمک همسایگانش جمع‌آوری کرده است. اخیرا برف سنگینی در شهر محل اقامت آنها باریده و او به همراه همسایگانش برف را از نقاط مختلف شهر جمع‌آوری کرده‌اند. همچنین او برق خانه برفی را هم از خانه‌ای که در آن ساکن است تامین می‌کند.

وضعیت اقتصادی و ازدواج

نیویورک: وضعیت وخیم اقتصادی که در چند ماه اخیر بر جهان حاکم بوده تا حدود زیادی بر تعداد ازدواج ها تاثیرگذار بوده است. به گفته محققان در شرایط بد اقتصادی به خودی خود تمایل کمتری برای ازدواج وجود دارد و در صورتی که این شرایط با اخراج‌های مکرر از محل کار و تعدیل نیرو ترکیب شود، تقاضا برای ازدواج کمتر از آن هم خواهد شد.

به گفته کارشناسان، نگرانی در مورد از دست‌دادن موقعیت شغلی به طور مستقیم برتمایل به ازدواج به‌خصوص تمایل مردان تاثیر می گذارد. آنها خاطر‌نشان می‌کنند که با وجود اینکه رفته رفته شرایط اقتصادی بهتر می‌شود اما به نظر می رسد نگرانی در مورد بی‌ثباتی اقتصادی تا سال‌ها در ذهن افراد مجرد باقی بماند و به همین دلیل در آینده شاهد کاهش چشمگیر شمار ازدواج‌ها خواهیم بود. 78 درصد جامعه آماری مجرد در این تحقیق از وضعیت اقتصادی به عنوان مهم‌ترین عامل از دست دادن تمایل برای ازدواج نام برده اند.

عروسی روی یخ

ونکوور: 6 زوج جوان با برگزاری مراسم ازدواج روی یخ توجه رسانه ها را به خود جلب کردند. این زوج های جوان تصمیم گرفتند بر خلاف سایر زوج ها که سالن‌های مجلل عروسی را برای ازدواج انتخاب می‌کنند روی سطح یخ‌زده دریاچه با یکدیگر ازدواج کنند.

البته برای این منظور تمهیدات خاصی در نظر گرفته شد تا سلامت میهمانان تامین شود. برای مثال میهمانان این عروسی به صورت دسته‌های 10 نفره در مجلس عروسی شرکت می‌کردند.

به این ترتیب که هر گروه 10 تا 15 دقیقه صرف گفت و گو و تبریک گفتن به عروس و داماد می‌کرد و از روی سطح یخی دریاچه خارج می شد تا گروه دیگر وارد شود. زوج های جوان تاکید کرده‌اند که حرکت آنها اقدامی سمبلیک بود تا نشان دهند برای برگزاری مراسم ازدواج می‌توان از مکان‌های منحصر به فردی که در طبیعت وجود دارد، استفاده کرد. گفتنی است، آنها فقط از 2 نوع غذای ساده برای پذیرایی از میهمانان استفاده کردند.

راه رفتن کودک 6 ماهه

لندن: محققان می‌گویند موضوع راه رفتن کودکی 6 ماهه به یک اتفاق عجیب تبدیل شده است که علم پزشکی قادر به توضیح آن نیست. پدر و مادر جوان این کودک می‌گویند که او در 3 ماهگی مانند بزرگ‌تر‌ها از توانایی نشستن برخوردار بود اما فقط 3 ماه بعد زمانی که این کودک 6 ماهه شد،

توانست بایستد و بلافاصله راه برود.پزشکان می‌گویند این نمونه‌ای نادر و کمیاب از توانایی کودکان در سنین پایین است و به همین دلیل قرار است با موافقت والدین این کودک تحقیقات گسترده روی او آغاز شود.

در صورتی که این تحقیقات به نتیجه برسد می‌توان از این تحقیقات برای کمک به کودکان کم‌توان‌تر در راه رفتن و نشستن استفاده کرد. گفتنی است فقط راه رفتن این کودک زودتر از سایر هم سن و سالانش بوده و دیگر توانایی‌های او مانندصحبت کردن و میزان هوش مانند سایر کودکان است.

کد خبر 101696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز