یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

با اینکه شهرداری برای بسیاری از محله‌ها پاتوق‌هایی را در نظر گرفته تا اهالی محل در این محدوده زیبا دور هم جمع شوند

اما افراد معدودی همچنان به تخمه شکستن و داد زدن زیر پنجره‌های ساکنان محل علاقه دارند.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان در ساعات بعد از ظهر یا شب هنگام مشغول استراحت هستند و به صورت مستقیم نیز نمی‌توانند به این افراد تذکر دهند. نتیجه همین نوشته‌ها و هشدار‌هایی می‌شود که روی در و دیوار‌ها نقش می‌بندد.

حال آنکه دیوار‌ها نیز جای مناسبی برای تذکر دادن به افراد نیست. البته تذکر‌‌های دیواری به این معضل محدود نمی‌شود. هشدار برای بوق نزدن راننده‌ها، پارک نکردن، نریختن زباله، آگهی‌های محله‌‌ای و بالاخره فلش‌‌های مربوط به آن همه و همه از مصادیق این دیوار‌نوشته‌هایی هستند که به شهر جلوه نازیبایی می‌دهند.

بد‌آموزی فیلم‌ها

معلوم نیست برخی ناهنجاری‌ها را به واقع می‌توان به حرکات هنرپیشه‌های فیلم‌ها نسبت داد یا خیر. برای نمونه اینکه شخصیت کمدی مستر بین، درست به شیوه‌ای که این راننده‌ در خیابان پارک کرده در یک فیلم، خودرو‌های دیگر یا سطل زباله را کنار می‌زند و جای آن پارک می‌کند، بد آموزی داشته است؟

به طور حتم چنانچه این فیلم نیز در رسانه‌ها پخش نمی‌شد باز هم افرادی وجود دارند که برای دست زدن به چنین حرکاتی نیاز به یادگرفتن و الگوبرداری ندارند.

در مقابل، بسیاری افراد جامعه نیز با وجود مشاهده حرکات نادرست هنرپیشه‌ها باز هم در هیچ شرایطی دست به کار‌های ناهنجار نمی‌زنند. به هر حال با وجود اینکه تا چندی دیگر کیمیاگران به جای کیمیا باید در جست‌وجوی جای پارک در پایتخت باشند اما این کمبود نباید باعث ضایع کردن حقوق دیگران و توقف در محدوده‌های ممنوع کوچه‌ها و خیابان‌ها شود.  

نشانی در 118

تا کنون موضوع اشغال بودن خطوط 118 به عنوان یک انتقاد از این سامانه بارها و بارها مطرح شده است. اما باید به اقدامات بسیار خوب این سامانه هم اشاره کرد که از جمله آنها اعلام نشانی به تماس‌گیرندگان است.

به این ترتیب تماس‌گیرندگان با این سامانه می‌توانند ضمن دریافت شماره مکان مورد نظر، نشانی دقیق آن را هم در اختیار داشته باشند. البته در حال حاضر این اعلام نشانی بیشتر در مورد ادار‌ه‌ها یا سفارتخانه‌ها انجام می‌شود که بسیار کمک کننده است.

پیشنهاد می‌شود که سامانه 118 در مورد اعلام نشانی بخش‌های دیگر مانند مطب پزشکان که یکی از پردرخواست‌ترین بخش‌هاست هم اقدام کند تا زمینه رفاه حال تماس‌گیرندگان و خدمات رسانی هرچه بهتر به آنها فراهم شود. گفتنی است تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر از این اقدام سامانه 118 به عنوان یک حرکت مثبت قدردانی کرده‌اند.

مشکل پیگیری

این روز‌ها بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند اموری مانند تمدید گواهینامه یا گذرنامه و خدمات مربوط به خلافی خودرو و... را به وسیله تماس با مراکز پلیس الکترونیک انجام دهند. این در حالی است که گاهی این مراکز با وجود دریافت هزینه برای انجام دادن خدمات درخواستی شهروندان، بخشی از کار را به شهروندان واگذار می‌کنند.

برای نمونه در برخی موارد مانند تمدید گواهینامه، در زمان مقرر گواهینامه به دست گیرنده نمی‌رسد و او برای پیگیری موضوع به مرکز پلیس الکترونیک که خدمات تمدید را در آن انجام داده مراجعه می‌کند.

اما در این مرکز به او اعلام می‌شود که باید به اداره گواهینامه برای پیگیری موضوع مراجعه کند. این در حالی است که او هزینه‌ای را بابت دریافت گواهینامه به مرکز پلیس الکترونیک پرداخت کرده تا از مراجعه حضوری به سایر مراکز و اتلاف وقت جلوگیری کند.

کد خبر 100695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز