یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد امروز در مسابقه‌ای که فرگوسن آن را «بزرگترین بازی فصل» تیمش می‌نامد، در لندن میهمان آرسنال است.

با گذشت 23 هفته پرحادثه از لیگ برتر این دو تیم هنوز جزو مدعیان قهرمانی هستند ولی شکست در این بازی برای هرکدام از آنها به معنی فاصله گرفتن با چلسی صدرنشین خواهد بود. در حال حاضر منچستریونایتد با 50 و آرسنال با 49 امتیاز در رتبه‌های دوم سوم هستند و امیدوارند که با پیروزی در این بازی به نزدیک‌ترین رقیب چلسی تبدیل شوند. فرگوسن می‌گوید: «با توجه به وضعیت لیگ، بازی یکشنبه بزرگترین بازی فصل ماست. برای آنها هم همین‌طور، چون هر دو تیم، شانس قهرمانی دارند. تحولات این لیگ جالب بوده. همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام، تیمی که باثبات‌تر باشد، قهرمان لیگ خواهد شد. آرسنال در حال حاضر آمادگی بسیار خوبی دارد. آنها توانسته‌اند به جمع مدعیان برگردند.»

آرسن ونگر هم که تیمش در 10 بازی متوالی بدون شکست در لیگ برتر به 7 پیروزی رسیده، امیدوار است که این روند با پیروزی مقابل یونایتد ادامه پیدا کند. پس از تساوی بدون‌گل چهارشنبه‌شب در خانه آستون‌ویلا که منجر به نزول یک پله‌ای آرسنال شد، این تیم در 3 بازی آتی‌اش به ترتیب با یونایتد، چلسی و لیورپول سه فینال سخت در پیش دارد. ونگر اما با جملاتش سعی می‌کند مانع اضطراب بیشتر بازیکنان جوانش شود: «معتقدم که هر اتفاقی در این بازی‌ها بیفتد، ما همچنان در کورس قهرمانی خواهیم بود. ولی موفقیت در این بازی‌ها می‌تواند ما را در موقعیت بسیار خوبی قرار دهد و این چیزی است که می‌خواهیم. می‌دانیم که برای موفقیت در این مقطع، باید در کار تیمی بهتر از حریف باشیم. در این مقطع دشوار باید متحد باشیم.»

آرسنال مانند اکثر بازی‌های فصل، در این بازی هم مصدومان مهمی دارد. نیکلاس بنتنر و سمیر نصری در بازی مقابل آستون‌ویلا دقایقی به میدان رفتند و برای این بازی آماده‌اند ولی توماس ورمالن و ادواردو در همان بازی مصدوم شدند و امروز مقابل یونایتد نمی‌توانند بازی کنند.

در این میان غیبت مدافع بلژیکی که در اولین فصل حضورش، نمایش فوق‌العاده‌ای داشته، برای آرسنالی‌ها نگران‌کننده است. بدین‌ترتیب ونگر مجبور است برای مهار وین ‌رونی که با 19 گل زده، بهترین گلزن لیگ است از سول کمپبل استفاده کند. مدافع 35 ساله انگلیسی، یکشنبه هفته گذشته مقابل هال‌سیتی بازی کرد و در بازی مقابل آستون‌ویلا هم جانشین ورمالن مصدوم شد، ولی پس از چند ماه دوری از شرایط مسابقه هنوز قابل اطمینان به نظر نمی‌رسد.

با این وجود ونگر به آمادگی مدافع باتجربه تیمش اطمینان دارد: «گاهی فراموش می‌کنیم که او مدتی در شرایط مسابقه نبوده. رفتار او مرا تحت تاثیر قرار داد. او در گذشته در تمرینات پرتلاش‌ترین بازیکن ما نبود و به توانایی‌های طبیعی بدنی‌اش تکیه می‌کرد. ولی این بار تمرینات پرفشاری انجام داد.» ونگر اضافه می‌کند که آسان‌تر شدن کار کمپبل به عملکرد کل تیم بستگی دارد: «وقتی ما صاحب توپ باشیم، رونی نمی‌تواند گل بزند. خیلی نمی‌خواهم این بازی را در دوئل‌های انفرادی ببینم. آنچه می‌خواهید این است که تیم‌تان خوب بازی کند. اگر تیم بد باشد، در آن صورت سول به دردسر می‌افتد. باید روی بازی تیمی‌مان تمرکز کنیم.»

منچستریونایتد هم در خط دفاع ریو فردیناند را در اختیار ندارد. بازبینی تصاویر ویدیویی بازی یونایتد مقابل هال‌سیتی نشان داد که او با آرنج به مهاجم حریف ضربه زده و سه بازی محروم شد ولی یونایتد از اتحادیه فوتبال انگلیس تقاضای فرجام‌خواهی کرد تا فردیناند بتواند در نیمه‌نهایی جام اتحادیه مقابل منچسترسیتی بازی کند ولی اتحادیه پس از بررسی دوباره محرومیت فردیناند را به دلیل تقاضای فرجام‌خواهی بی‌دلیل یونایتد به چهار جلسه افزایش داد. به جای فردیناند، فرگوسن در این بازی می‌تواند از ویدیچ استفاده کند که مصدومیتش برطرف شده است

کد خبر 100623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز