شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد امروز فرصت دارد با پیروزی مقابل تیم قعرنشین پورتسموث در اولدترافورد حداقل برای 24 ساعت به صدرجدول برسد.

 اتفاقات هفته گذشته لیگ‌برتر کاملا به نفع منچستریونایتد بود تا این تیم حالا در موقعیت بسیار خوبی برای قهرمانی قرار بگیرد. این تیم یکشنبه توانست در خانه آرسنال یکی از رقیبان مستقیم‌اش به پیروزی قاطع 3 بر یک برسد و چلسی هم سه‌شنبه‌شب در خانه هال‌سیتی، 2 امتیاز مهم از دست داد.

در‌حال حاضر یونایتد با 53 امتیاز و تنها 2 امتیاز کمتر از چلسی در رده دوم قرار دارد و امیدوار است که چلسی در بازی مهم یکشنبه مقابل آرسنال امتیاز از دست بدهد.با توجه به بازی حساس چهارشنبه منچستریونایتد مقابل آستون‌ویلا، فرگوسن ممکن است به وین رونی استراحت بدهد و این می‌تواند فرصت نادری برای مایکل اوون باشد که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. مهاجم باتجربه انگلیسی زمان زیادی برای متقاعد کردن فابیو کاپلو برای دعوت او به تیم ملی انگلیس ندارد.

پورتسموث که مالکیت آن برای چهارمین بار در شش‌ماه اخیر تغییر کرده و یک هنگ‌کنگی به تازگی آن را خریداری کرده، با تنها 15  امتیاز در قعر جدول قرار دارد. لیورپول هم که با پیروزی 2 بر صفر هفته گذشته مقابل بولتون با 41 امتیاز به رتبه پنجم صعود کرد، در اولین بازی بعدازظهر امروز میزبان همشهری‌اش اورتون است و در صورت پیروزی می‌تواند حداقل برای چند ساعت به رتبه چهارم صعود کند.

رافائل بنیتس معتقد است شش بازی بدون شکست نشان می‌دهد که تیمش در مسیر صحیحی قرار دارد: «فکر می‌کنم اگر بتوانیم دو یا سه مورد را ترمیم کنیم به همان تیم فصل گذشته تبدیل می‌شویم. تعداد زیادی از بازیکنان ما از مصدومیت برگشته‌اند و ما در مسیر صحیحی حرکت می‌کنیم.» ولی اورتون که در بازی رفت در خانه 2 بر صفر مغلوب لیورپول شد، در آمادگی خوبی است و با 9 بازی بدون شکست توانسته با یک بازی کمتر به رتبه نهم صعود کند.

اورتون در بازی‌های اخیر، توانسته چلسی و آرسنال را در خانه‌شان متوقف کند و حالا مروان فلاینی، هافبک بلژیکی اورتون که نقش زیادی در نتایج اخیر داشته به لیورپول هشدار می‌دهد که در اوج آمادگی است: «همه چیز به خوبی پیش می‌رود و می‌توانم بگویم که در بهترین شرایط دوران بازیگری‌ام هستم. ولی مهم‌ترین موضوع این است که نه تنها من بلکه همه تیم خوب بازی می‌کنند. شما برای چنین بازی‌های بزرگی به لیگ‌برتر می‌آیید. این یک دربی است و حساسیت زیادی دارد. اگر نتیجه خوبی بگیریم، اعتماد به نفس‌مان برای بازی‌های بعدی بالاتر می‌رود.» اورتون که 32 امتیازی است در صورت پیروزی و با داشتن یک بازی کمتر به 6 امتیازی لیورپول می‌رسد.

در آستانه این بازی آلبرت ری‌یرا، هافبک اسپانیایی لیورپول به هواداران تیم خبر داد که هموطنش فرناندو تورس، باشگاه را ترک نمی‌کند: «این در شخصیت هیچ‌کدام از ما (تورس، رینا، بنیتس) نیست که در روزهای سخت به باشگاه پشت کنیم و به جای دیگری برویم. په‌په و فرناندو از بودن در باشگاه خوشحالند و بی‌تردید هر اتفاقی که بیفتد برای مدت زیادی در اینجا می‌مانند. این را آنها به من گفته‌اند.»تاتنهام و آستون‌ویلا، دو مدعی کسب رتبه چهارم هم، امروز نبرد حساسی در وایت‌هارت‌لین دارند.

تاتنهام فعلا با 42 امتیاز در رتبه چهارم است ولی ویلا با یک بازی کمتر و 40 امتیاز در رتبه هفتم است و تهدیدی جدی به شمار می‌رود. پیتر کراوچ، مهاجم تاتنهام می‌گوید: «ویلا در نزدیکی ماست و اگر می‌خواهیم چهارم بشویم باید در چنین بازی‌هایی به ویژه در وایت‌هارت‌لین پیروز شویم.» منچسترسیتی، دیگر مدعی رتبه چهارم که با دو بازی کمتر از دیگران و 41 امتیاز در رده ششم است، میهمان هال‌سیتی است که سه‌شنبه توانست چلسی را متوقف کند. پاتریک ویرا پس از بهبودی می‌تواند اولین بازی‌اش را برای سیتی انجام دهد.

کد خبر 101052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز