سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی با پیروزی 2 بر صفر مقابل آرسنال 58 امتیازی شد و دوباره به صدرجدول بازگشت.

زننده هر دو گل چلسی و ستاره این تیم دیدیه دروگبا بود که همیشه مقابل آرسنال درخشیده و این بار هم توانست در همان شروع بازی دو بار آلمونیا را مغلوب کند. بدین ترتیب مهاجم ساحل عاجی تعداد گل‌هایش در 12 بازی مقابل آرسنال را به 12 گل رساند. آرسنال اما با این شکست در رتبه سوم و فاصله 9 امتیازی صدرنشین قرار گرفت و امید زیادی به قهرمانی ندارد. مردان ونگر که فاصله‌شان با چلسی را کاهش داده بودند، در سه بازی اخیر مقابل آستون‌ویلا، منچستریونایتد و چلسی تنها یک امتیاز گرفته‌اند و این نشان از سقف توانایی‌های این تیم بدون یک دروازه‌بان بزرگ و یک مهاجم گلزن دارد.

این سناریویی بود که در بازی رفت دو تیم و بازی هفته گذشته مقابل منچستریونایتد هم تکرار شد. آرسنال در این بازی هم مالکیت توپ را در اکثر دقایق بازی در اختیار داشت، ولی چلسی که به خوبی دفاع می‌کرد، در زمان لازم توانست به گل برسد. در اولین کرنر بازی (دقیقه 8)، یارگیری بد مدافعان آرسنال به جان‌تری فرصت داد توپ را به تیر دوم بفرستد  تا  دروگبا با یک بغل پا دروازه ‌را باز کند.

در دقیقه 23 یک ضدحمله سریع بدون مقاومت چندانی از مدافعان آرسنال به دروگبا رسید تا با فریب کلیشی و ورمالن گل دوم را بزند. بازیکنان آرسنال در استمفوردبریج بیش از 500 پاس دادند که 80 درصد آنها موفق بود. چلسی با 200 پاس کمتر توانست دوبار گلزنی کند، ولی آرسنال با مالکیت بیشتر توپ تنها دو شوت به سمت دروازه پیتر چک داشت.

ونگر پس از بازی گفت که هضم این شکست با توجه به برتری تیمش دشوار است: «ما 70 درصد مالکیت توپ داشتیم. و همیشه در حمله بودیم، ولی در چنین بازی بزرگی وقتی دو گل عقب هستید، کار سختی دارید. هضم چنین شکستی دشوار است چون ما احساس می‌کردیم که تیم برتر بودیم. چلسی تا دقیقه آخر به خوبی دفاع کرد و از این نظر شایسته تحسین است.» ونگر که حالا تیمش در 9 امتیازی صدرجدول قرار دارد، درباره شانس قهرمانی تیمش می‌گوید: «حالا ما مدعی اصلی قهرمانی نیستیم ولی تا روز آخر مبارزه می‌کنیم.

فعلا باید به بازی بعدی فکر کنیم و پیروزی مقابل لیورپول برای ما حیاتی است.» آنچلوتی سرمربی چلسی هم معتقد است که آرسنال هنوز برای قهرمانی شانس دارد: «بازگشت به صدر جدول برای آرسنال بسیار دشوار است، ولی آنها تیم خوبی هستند و چنین امکانی دارند. این بستگی به عملکرد یونایتد و چلسی دارد. نمی‌توانم بگویم که جنگ قهرمانی دوجانبه خواهد بود. حالا زمان آن نیست که بگویم رقابت تنها بین چلسی و یونایتد است.»

آنچلوتی درباره جریان بازی گفت: «ما در کار دفاعی عالی بودیم. تلاش کردیم گل‌های بیشتری بزنیم، ولی 90 دقیقه در کنار یکدیگر بودیم. گاهی مجبورید دفاع کنید. آرسنال حملات فوق‌العاده‌ای داشت و ما کار آسانی نداشتیم. شاید آنها مالکیت بیشتری داشتند ولی فوتبال این نیست؛ فوتبال یعنی حمله، دفاع و همچنین نتیجه. ما شایسته پیروزی بودیم.»

کد خبر 101283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز