گروه ورزشی: مردان بنیتس با پیروزی مقابل اورتون در دربی پربرخورد مرسی‌ساید سرانجام توانستند به رتبه چهارم برگردند.

 خطاهای متوالی بازیکنان دو تیم که یک بار دیگر نشان داد چرا این بازی به عنوان خشن‌ترین دربی فوتبال انگلیس مشهور شده سرانجام منجر به ده‌نفره شدن لیورپول در اواخر نیمه اول شد، با این وجود این تیم توانست با یک بازیکن کمتر به یک پیروزی ارزشمند برسد. در دقیقه 33، تکل دو پای کرژیاکو روی پای فلاینی، داور بازی را مجبور کرد مدافع یونانی لیورپول را با کارت قرمز مستقیم اخراج کند. فلاینی هم که پای بازیکن حریف را در این صحنه لگد کرد از جریمه داور در امان ماند ولی به دلیل شدت برخورد نتوانست به بازی ادامه دهد و میکل آرتتای اسپانیایی جانشین او شد.

این تعویض ضربه بزرگی به اورتون بود، چراکه هافبک بلژیکی بهترین بازیکن این تیم به شمار می‌رفت. بدین‌ترتیب اورتون در نیمه‌دوم نتوانست از برتری عددی‌اش استفاده کند. اما لیورپول که در آرایش جدیدش ماسکرانو را در دفاع راست قرار داده بود، در دقیقه 55 به گل رسید. درک کویت با هوشیاری موفق شد کرنر جرارد را با ضربه سر به درون دروازه اورتون بفرستد.

اورتون در دقایق باقیمانده به ندرت توانست رینا را به دردسر بیندازد و تنها پس از ورود آیگبنی و آنیچبه، دو مهاجم نیجریه‌ای بود که آنها دو موقعیت خوب ایجاد کردند. آخرین حادثه این بازی پربرخورد، اخراج پی‌ینار، هافبک اورتون به دلیل دریافت کارت زرد دوم به خاطر خطا روی جرارد بود. این نوزدهمین کارت قرمز دربی مرسی‌ساید از زمان شروع لیگ برتر محسوب می‌شد. بنیتس که تیمش با این پیروزی 44 امتیازی شد و با استفاده از تساوی بدون گل تاتنهام و آستون‌ویلا و شکست منچسترسیتی به رتبه چهارم رسید، می‌گوید: «پیروزی در دربی همیشه مهم است ولی پیروزی با 10 بازیکن مهمتر است.

برای همه بازیکنان و هواداران خوشحالم. همه به سختی تلاش کردند. هنوز رقابت زیادی برای رسیدن به رتبه چهارم باقی مانده ولی اگر به سختی تلاش کنیم و مثل امروز متحد باشیم، مطمئنم که می‌توانیم به این هدف برسیم.» بنیتس اما از صحبت درباره تصمیم آتکینسون در اخراج مدافع تیمش خودداری کرد. دیوید مویس، سرمربی اورتون هم معتقد است تیمش نتوانست در نیمه دوم از این برتری استفاده کند: «ما به خوبی حفظ توپ کردیم ولی نتوانستیم با یک یار بیشتر موقعیت‌های زیادی خلق کنیم. با این وجود شایسته شکست نبودیم چراکه لیورپول هم موقعیت‌های زیادی نداشت.»

هدایای پورتسموث به منچستر

منچستریونایتد با پیروزی 5 بر صفر مقابل پورتسموث 56 امتیازی شد تا قبل از بازی دیشب چلسی آرسنال به صدرجدول برسد. رونی در دقیقه 40 توانست گل اول بازی و بیست‌ویکمین گلش در لیگ‌برتر را به ثمر برساند. به جز گل چهارم یونایتد که توسط برباتوف به ثمر رسید، سه گل دیگر این تیم توسط بازیکنان پورتسموث وارد دروازه خودی شد تا چهارمین پیروزی متوالی مردان فرگوسن در لیگ‌برتر تثبیت شود.

منچستریونایتد اما چهارشنبه بازی سختی در خانه آستون‌ویلا دارد و امیدوار است با توجه به محرومیت فردیناند، ویدیچ برای بازی آماده شود. سرالکس فرگوسن پس از بازی گفت که بردباری بازیکنانش برابر مقاومت اولیه حریف نتیجه داد: «مالکیت توپ در اختیار ما بود و فشار زیادی وارد کردیم، ولی لازم بود صبور باشیم. وقتی حریف‌تان مثل امروز عقب می‌ایستد و دفاع می‌کند، این موضوع خیلی مهم است.»

هال‌سیتی هم که هفته گذشته در خانه‌اش چلسی را متوقف کرده بود، این بار توانست منچسترسیتی پرستاره را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. مانچینی نمایش ضعیف تیمش در نیمه اول را عامل این شکست می‌داند. میزبان در نیمه اول با گل آلیتدور، مهاجم آمریکایی پیش افتاد و در شروع نیمه دوم هم بواتنگ گل دوم را به ثمر رساند. آدبایور در دقیقه 59 برای سیتی گلزنی کرد، ولی تلاش این تیم برای زدن گل دوم بی‌فایده بود.

مانچینی می‌گوید: «می‌دانیم که هال در خانه تیم متفاوتی است. ما بازی را خیلی آهسته شروع کردیم. اگر می‌خواهیم در جمع چهار تیم برتر باشیم، باید در خانه و خارج از خانه بجنگیم. باید در خارج از خانه هم مبارزه کنیم، نه مثل نیمه اول این بازی.» سیتی که دو بازی کمتر از دیگر تیم‌ها دارد، با این شکست در امتیاز 41 باقی ماند و در رتبه ششم قرار گرفت. تاتنهام هم در خانه مقابل آستون‌ویلا نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برسد تا با 43 امتیاز به رتبه پنجم سقوط کند. آستون‌ویلا هم با 41 امتیاز و یک بازی کمتر هفتم است.

کد خبر 101211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز