سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: سریال 10 بازی بدون شکست که آرسنال به لطف آن توانسته بود به کورس قهرمانی بازگردد، با شکست خانگی سنگین 3 بر یک مقابل منچستریونایتد پایان تلخی داشت تا ونگر یک بار دیگر متوجه شود قهرمانی لیگ‌برتر بالاتر از سقف توانایی‌های تیم جوانش است.

 تصویر بسته از پارچه نوشته «باورمان را حفظ کنیم»، در لحظاتی که آرسنال با سه گل از رقیب مستقیمش عقب افتاده بود، کنایه‌ای معنادار از کارگردان انگلیسی بود که به انتظار عذاب‌آور هواداران آرسنال در سال‌های اخیر اشاره داشت.

قبل از سریال پیروزی‌های امیدوارکننده اخیر هم هواداران توپچی‌ها در ورزشگاه خانگی شاهد شکست تحقیرآمیز 3 بر صفر مقابل چلسی، دیگر مدعی قهرمانی بودند؛ همان تیمی که در صدرجدول قرار دارد و هفته آینده در استمفوردبریج انتظار آرسنال را می‌کشد. با آماده شدن ورمالن برای این بازی، ونگر توانست ترکیب اصلی خط دفاعی‌اش را به زمین بفرستد. فرگوسن اما در غیاب فردیناند  وویدیچ، دو مدافع میانی ثابتش مجبور شد از زوج اوانز و براون استفاده کند.

با فرارهای آرشاوین در دقایق نخست هم به نظر می‌رسید که یونایتد در این بازی شکننده‌تر باشد. ولی پس از اینکه مهاجم روسی در زدن ضربات آخر ناموفق بود، نوبت تیم میهمان بود که شانس‌اش را امتحان کند و برخلاف تصور این دفاع آرسنال بود که خیلی زود در هم شکست. در دقیقه 33، آلمونیا روی سانتر کوتاه نانی که قبل از آن با حرکتی انفجاری و غیرمنتظره سه بازیکن آرسنال را جا گذاشته بود، واکنش ضعیفی داشت و توپ را به اشتباه به درون دروازه خودی فرستاد.

این شروعی بود بر اشتباهات نابخشودنی بازیکنان آرسنال که می‌توانست به شکستی حتی سنگین‌تر از این منجر شود. تنها چهار دقیقه بعد منچستریونایتد در شرایطی به گل دوم رسید که اکثر بازیکنان آرسنال از جمله گالاس و ورمالن، دو مدافع میانی روی یک ضربه کرنر جلو کشیده بودند. ضدحمله‌ای که رونی از پشت محوطه جریمه خودی شروع کرد، پس از همکاری با نانی در نهایت به خودش ختم شد تا با یک بغل پا بیستمین گل این فصلش در لیگ‌برتر را به ثمر برساند. این دقیقا مشابه گلی بود که کریس رونالدو فصل گذشته در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در همین ورزشگاه وارد دروازه آرسنال کرد تا یونایتد با همین نتیجه به پیروزی برسد.

امید آرسنال برای جبران این دو گل در نیمه دوم هم خیلی زود بر باد رفت. در دقیقه 52 یک کرنر دیگر روی دروازه یونایتد و سهل‌انگاری بازیکنان آرسنال، این بار به پارک جی‌سونگ فرصت داد که از نیمه زمین بدون هیچ مزاحمی به سمت دروازه حرکت کند و گل سوم را به ثمر برساند. آرسنال مشابه این گل را هم چند هفته قبل در همین ورزشگاه مقابل اورتون دریافت کرده بود. در دقیقه 80 ورمالن توانست دروازه فان‌درسار را باز کند، کاری که هافبک‌ها و مهاجمان آرسنال بارها در انجام آن ناکام بودند. 

ونگر که تیمش با این شکست در امتیاز 49 و رتبه سوم باقی ماند، در حرکتی کم‌سابقه از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد: «پذیرش این شکست دشوار است ولی تفسیر آن آسان. ما نمایش دور از انتظاری داشتیم و در حمله و دفاع ضعیف بودیم. فضای زیادی به آنها دادیم، بی‌تجربه بودیم و به همین دلیل حالا باید متحد شویم و یکشنبه هفته آینده نمایش خیلی بهتری در زمین چلسی داشته باشیم.

این ضربه‌ای سنگین و ناراحتی بزرگی بود ولی باید بتوانیم آن را پشت‌سر بگذاریم. این جزئی از فوتبال سطح بالاست. برای ماندن در کورس قهرمانی باید نمایش ویژه‌ای ارائه دهیم.» سر آلکس فرگوسن هم که تیمش با این پیروزی 53 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر به یک امتیازی چلسی رسید، گفت: «این نمایش فوق‌العاده‌ای از ما بود. در این مقطع از فصل باید برمی‌خاستیم و فکر می‌کنم نتیجه چهارشنبه (پیروزی مقابل منچسترسیتی) روحیه ما را خیلی بالا برد. دیدید که بازیکنان ما امروز واقعا برای بازی آماده بودند.»

فرگوسن اضافه کرد ضدحملات که به گل‌های دوم و سوم انجامید، جزئی از تاکتیک تیمش بوده: «ما به ویژه در خارج از خانه از این روش استفاده می‌کنیم. آرسنال مرتب به پشت محوطه جریمه شما می‌آید ولی اگر بتوانید توپ را بگیرید و ضدحمله سریعی انجام دهید، شانس زیادی برای گلزنی دارید.» او در تمجید از رونی که باشگاه قصد دارد در پایان فصل پیشنهاد جدیدی برای تمدید قرارداد به او ارائه کند، گفت: «او بازیکنی کلیدی برای ما بود چون آنها نمی‌توانستند او را مهار کنند. او در همه حملات تیم نقش داشت.»

فرگوسن در تمجید از نانی هم گفت که پس از بهبودی در سه بازی اخیر خیلی خوب بوده. فرگوسن که با این پیروزی به قهرمانی امیدوار شده، در پایان حرف‌هایش آرزو کرد که آرسنال هفته آینده در استمفوردبریج چلسی را خرد کند.

کد خبر 100807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز