چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: ونگر امیدوار است که تیمش امشب با پیروزی مقابل بولتون و صعود به صدرجدول لیگ برتر، برتری روحی قابل توجهی به دست آورد.

آرسنال که یکشنبه در زمین بولتون به پیروزی 2 بر صفر رسید، امشب در صورت پیروزی مقابل همین تیم با اختلاف 2 گل در ورزشگاه امارات می‌تواند با یک بازی بیشتر نسبت به چلسی صدرنشین شود. این فرصت خوب، درست قبل از مقطع حساسی است که آرسنال باید در 14 روز به ترتیب با آستون‌ویلا (خارج از خانه)، منچستریونایتد (خانه)، چلسی (خارج از خانه) و لیورپول (خانه) بازی کند.

ونگر درباره اهمیت پیروزی در بازی امشب و صعود به صدرجدول می‌گوید: «این موضوع از نظر ریاضی اهمیت زیادی ندارد، ولی از نظر روانی خیلی مهم است. در خانه فرصت خوبی داریم و تلاش می‌کنیم به آن برسیم. ما وارد دوران بسیار مهمی می‌شویم. بازی‌های بسیار سختی در پیش داریم، ولی فعلا روی بازی بعدی‌مان تمرکز می‌کنیم و سعی می‌کنیم آسان بگیریم.»

ونگر که از نمایش تیمش در پیروزی 2 بر صفر در خانه بولتون تمجید کرده بود، امیدوار است که بازیکنانش امشب هم عملکرد مشابهی داشته باشند: «بی‌تردید، تیم استقامت بالاتری دارد. تیم به بلوغ رسیده و حتی بهتر از این خواهد شد، چون هنوز تیم جوانی هستیم ولی ما در لحظات سخت بازی شخصیت بالایی نشان می‌دهیم.» بازگشت دنیلسون و والکات در این بازی خبر خوبی برای ونگر است و بنتنر هم احتمالا برای بازی بعدی مقابل آستون‌ویلا آماده خواهد بود. در عوض سمیر نصری و آرون رمزی که در تمرین پیش از بازی مقابل بولتون مصدوم شدند 3 هفته غایب خواهند بود.

فران مریدا، هافبک جوان اسپانیایی هم که زننده گل دوم آرسنال مقابل بولتون بود به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پا به بازی امشب نمی‌رسد. ونگر درباره بحران مصدومیت بازیکنانش می‌گوید: «ما همه چیز را به دقت بررسی کرده‌ایم. ماجرای عجیبی است، چون هر قدر مصدومان‌تان زیاد باشند، تعداد آنها باز هم بیشتر می‌شود چون مجبورید از بازیکنان ثابتی استفاده کنید. به علاوه شما سعی می‌کنید بازیکنان‌تان زودتر برگردند و این موجب مصدومیت دوباره آنها می‌شود.»

لیورپول- تاتنهام

لیورپول که شنبه‌شب تنها چنددقیقه با پیروزی در خانه استوک فاصله داشت، امیدوار است امشب با پیروزی مقابل تاتنهام موقعیتش در جدول را بهتر کند. لیورپول در حال حاضر با 34 امتیاز هفتم است و آرزو دارد هرچه زودتر به رتبه چهارم برسد، جایی که فعلا در اختیار تاتنهام 38 امتیازی است. بنیتس با وجود از دست دادن دو امتیاز حساس در خانه استوک، نمایش تیمش را امیدوارکننده می‌داند: «ما به انتهای تونل نزدیک شده‌ایم و من روشنایی را می‌بینم. بازیکنان واکنشی را که انتظار داشتم نشان دادند و این مرا خوشحال کرد.

ما 5 بازیکن اصلی‌مان (از جمله جرارد، تورس، گلن جانسون و ماسکرانو) را نداریم، بنابراین واکنش سایر بازیکنان خوشحال‌کننده بود.» لیورپول که از همه جام‌های داخلی کنار رفته، می‌خواهد روی کسب رتبه چهارم تمرکز کند و بنیتس قول داده که تیمش به این هدف می‌رسد. با این وجود بنیتس می‌داند که تیمش امشب بازی سختی مقابل تاتنهام خواهد داشت که در بازی رفت در هفته اول مسابقات لیورپول را با نتیجه 2 بر یک شکست داد.

تاتنهام اما در خانه 4 تیم برتر لیگ نتایج بسیار ضعیفی گرفته و در 65 بازی متوالی (از سال 1993) نتوانسته پیروز شود. هری ردنپ سرمربی این تیم می‌گوید: «نمی‌توانید بابت 16 سال گذشته از من انتقاد کنید،‌ولی ما باید دیر یا زود در این ورزشگاه‌ها نتیجه بگیریم. هنوز فکر می‌کنم که آنفیلد  فضای خاصی است. به ویژه وقتی هواداران لیورپول سرود تیم را می‌خوانند ولی به عنوان مربی ترسی از رفتن به آنجا ندارم.

شما هرگز نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه اتفاقی می‌افتد. ما در حال حاضر بازیکنان آماده زیادی داریم. خط میانی و خط حمله قدرتمندی داریم و 5 بازی است که گلی نخورده‌ایم.» نقطه قوت تاتنهام در خط میانی، زوج کروات مودریچ و کرانچار است. از سوی دیگر لیورپول روی ماکسی رودریگز، هافبک تازه‌وارد آرژانتینی‌اش حساب می‌کند.

کد خبر 99879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز